היו שצידדו בדבר ה"מהפכה" עם הגעתן של המכוניות החשמליות לשוק הישראלי. מהפכה? אמנם אין קריטריונים למהפכה, אבל דבר אחד בטוח: מהפכה אמורה להיות נגישה לכולם. המכשול הראשון בהעדר אפשרות לטעינה ביתית הוא בפריסה הלוקה של עמדות הטעינה בישראל, לכך מתלווה תעריף מופקע בעמדות הטעינות המהירות. מכשול נוסף, הוא המחיר של הרכב.

רכב חשמלי יקר יותר לייצור לעומת רכב עם מנוע בעירה, ולכן מחירו של רכב חשמלי חדש יעלה בין 180,000 ל- 300,000 שקלים. מחיר זה עוד צפוי לעלות בצורה משמעותית עם עליית מס הקנייה על רכב חשמלי בינואר 2025, אם כי יש יבואנים שינסו למתן את רוע הגזירה - אבל אל תבנו על זה לאורך זמן ממושך.

חשמלית עם טווח ריאלי, ומספיק מקום למשפחה עלתה כ-230,000 באותה המהפכה שהחלה כמעט לפני שנתיים. היום, כמשומשות הן נמכרות בממוצע כ-180,000 שקלים.

יונדאי איוניק 5 יד שנייה
צילום: מערכת אוטו
 

יונדאי איוניק 5

שנה: 2022
יד: ראשונה
גרסה: עילית/ הנעה אחורית/ 217 כ"ס
טווח נסיעה (מבחן אוטו): 410 ק"מ  (481 ק"מ WLTP)
הספק טעינה: 350 קוט"ש (סוללה; 72.6 קוט"ש)
נמכר ביד2 ב-180,000 שקלים

בשנת 2020 הכריזה יונדאי על תת מותג חשמלי בשם "איוניק", אחרי שכבר ניצלה את המיתוג להשקת המכונית ההיברידית המשפחתית איוניק - 2016 כתשובה מאוחרת לטויוטה פריוס, אחריה גם חשפה גרסה חשמלית מלאה שלה.

מעשית, יונדאי איוניק 5 הוא רכב הפנאי הראשון למשפחת ה-"איוניק" של המותג הדרום קוריאני, כאשר הוא הוצג ב-2021 והגיע לישראל באותה השנה. גרסאות בסיס צוידו הנעה אחורית והמנוע החשמלי מספק 217 כ"ס וטווח של 481 ק"מ.

יונדאי איוניק 5 יד שנייה
צילום: מערכת אוטו

למרות שהמראה של איוניק 5 דומה לתצורת האצ'בק - כאשר בפועל הוא רכב פנאי באורך של רכב פנאי קומפקטי, יש לו בסיס גלגלים ענק באורך של 300 ס"מ (בפורד אקספלורר לדוגמא בסיס הגלגלים הוא באורך 302 ס"מ). פרמטרים אלו, רכשו לאיוניק 5 יתרונות ייחודים - המון מרחב בתא הנוסעים, במיוחד במושב האחורי. תא המטען ענק גם הוא - 516 ליטרים.

בכל הנוגע לאחזקה, מרווח הטיפולים ביונדאי איוניק 5 הוא כל שנתיים או 30,000 ק"מ, המוקדם מבניהם.

אחריות: 7 שנים/150,000 ק"מ על הסוללה והמנוע (5 שנים/100,000 ק"מ אחריות מקיפה)

יונדאי איוניק 5 יד שנייה סביבת נהג
צילום: מערכת אוטו
 

פולסטאר 2

שנה: 2022
יד: ראשונה
גרסה: SR/ הנעה קדמית/ 231 כ"ס
טווח נסיעה (מבחן אוטו): 360 ק"מ  (470 ק"מ WLTP)
הספק טעינה: 130 קוט"ש (סוללה; 69 קוט"ש)
נמכר ביד2 ב-180,000 שקלים

פולסטאר 2 יד שנייה
צילום: דני פרומצ'נקו

ב-2017 שינתה פולסטאר כיוון, נפרדה מוולוו, שינתה את מיתוג חטיבת הספורט והפכה למותג עצמאי שמקדיש את משאביו למכוניות חשמליות. הדגם הראשון שנחת בישראל הוא רכב הסדאן, פולסטאר 2.

פולסטאר 2 הגיעה עם שלוש גרסאות כאשר הבסיסית מבניהם היא בעצם "SR" (סטנדרט ריינג') המגיעה עם הנעה קדמית ומנוע חשמלי המפיק 231 כ"ס. הסוללה בגודל 69 קוט"ש מחלצתטווח נסיעה של 360 ק"מ ע"פ מבחן אוטו, או 470 ק"מ עליהם מצהיר היצרן.

פולסטאר 2 יד שנייה
צילום: דני פרומצ'נקו

בשונה מהאיוניק 5, המושב האחורי בפולסטאר 2 מעט צפוף והמרחב לברכיים והראש מעט מוגבל. עם זאת תא המטען שימושי (כ-405 ליטרים) במיוחד עם המדף הנפתח ממרכז תא המטען.

בכל הנוגע לאחזקה, הפולסטאר 2 תידרש לטיפול כל 30,000 ק"מ או שנתיים. אחריות על הסוללה עד 160,000 ק"מ או 8 שנים, ואחריות על הרכב עצמו עד ל-100,000 ק"מ או 3 שנים.

פולסטאר 2 יד שנייה סביבת נהג
צילום: רונן טופלברג