לפני שנתיים וחצי השיקה סמלת את מותג היוקרה הסיני הונגצ'י ועשתה זאת עם דגם הפנאי הגדול והמפואר E-HS9 שעיצובו יוצא דופן. במהלך הזמן התייחסו אנשי היבואנית להגדלת המבחר של הונגצ'י, ואכן בשלב זה צפויים להגיע לכאן שני דגמים חדשים שישווקו לפני סוף השנה. 

הונגצ'י (דגל אדום) הוא מותג הרכב הוותיק בסין (נוסד ב-1957) ודגמי הפאר-על הגדולים שלו משמשים את הנהגת סין מאז ועד היום. מותג זה נמצא בבעלות המדינה, שייך לקבוצת FAW הענקית ולאחרונה הוא מרחיב את היצע הדגמים שלו.  

סמלת תייבא את מכונית הסלון EH7 שהוצגה בסין בתחילת 2024 ולאחרונה גם בתערוכת פריז – ויחידות שלה נמצאות כבר בדרך לישראל – ואת דגם הפנאי הגדול EHS7. בגלל השינויים הצפויים במיסוי הרכב החשמלי ובמע"מ עם תחילת 2025, סמלת תפעל למסירת המכוניות האלה לפני סוף 2024. מטבע הדברים, בכל הקשור למחיר, שני דגמים אלה יהיו תחרותיים יותר מאשר E-HS9. 

דגמי EH7 ו-EHS7 של הונגצ'י בדרכם לישראל
הונגצ׳י EH7 | צילום: יצרן
 

שני דגמים, הרבה משותף

שני הדגמים חולקים אותה רצפה חדשה, FME, בסיס הגלגלים, 300 ס"מ זהה וכך גם מערך המנועים, התפוקה והסוללה – הנעה אחורית עם 344 כ"ס, והנעה כפולה עם 619 כ"ס, סוללה של 85 קוט"ש או 111 קוט"ש. סביבת הנהג דומה בשני הדגמים ועיקרה צג מרכזי "15.5 ובשניהם מפרט האבזור עשיר.

אורכה של מכונית הסלון EH7 הוא 498 ס"מ, רוחבה 191.5 ס"מ וגובהה 146 ס"מ. בגרסת ההנעה האחורית משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.8 שניות עם הסוללה הקטנה יותר, 6.1 שניות עם הגדולה, ובגרסת ההנעה הכפולה 4.1 שניות.

הסוללה הקטנה יותר מאפשר טווח של 510 ק"מ והגדולה מביאה אותו ל-650 ק"מ בהנעה אחורית, ובהנעה הכפולה (רק עם הסוללה הגדולה) הטווח הוא 640 ק"מ. 

דגם הפנאי EHS7 – כאמור על אותה רצפה ועם אותו בסיס גלגלים – מעט מעט קצר יותר, 492 ס"מ; קצת רחב יותר, 195 ס"מ; גבוה בהרבה, 168 ס"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש בדגם זה הוא 6.5 שניות בגרסת ההנעה האחורית עם הסוללה הקטנה, 6.3 שניות עם הגדולה ו-3.9 שניות בהנעה הכפולה; בגרסה זו אופציה לקפיצי אוויר. הטווח בדגם זה הוא 475 ק"מ עם הסוללה הקטנה, 600 ק"מ עם הגדולה ובהנעה אחורית, 540 ק"מ עם הגדולה בהנעה הכפולה.

דגמי EH7 ו-EHS7 של הונגצ'י בדרכם לישראל
הונגצ׳י EHS7 | צילום: יצרן
 

עד אז, אחר כך

סמלת ממשיכה לשווק את E-HS9 הגדול – כעת רק בגרסת הטווח הארוך עם קפיצי אוויר וברמת האבזור 'אקסקלוסיב' ובמחיר 499,000 שקלים. בהמשך תיתכן הרחבה של היצע הגרסאות ורמות האבזור.  

להונגצ'י במסגרת סדרה 5 דגמים קטנים יותר, אלה היו אמורים להגיע לכאן אך בשלב זה הפרטים אינם סגורים.

דגמי EH7 ו-EHS7 של הונגצ'י בדרכם לישראל
צילום: יצרן