עולים לגובה
קרקס הגרנד פרי הגיע למסלול במקסיקו סיטי המעמיד אתגרים לא פשוטים בפני הקבוצות בגלל הגובה הרב (מעל 2200 מטרים) בו הוא נמצא. האוויר הדליל משפיע על כוח המנועים, על מערכי הקירור שלהם ושל הבלמים וגם על כוחות ההצמדה שהמכוניות יכולות לייצר. אבל שיחת היום, ולמעשה שיחת כל השבוע הקודם, הייתה העונשין של חמש השניות שנוריס ספג בגרנד פרי הקודם באוסטין, טקסס על יציאה מהמסלול במהלך ניסיון עקיפה על ורשטפן. אותה עקיפה והמשכה – ורשטפן גורם לנוריס לצאת מהמסלול אך נעקף על-ידו כאשר זה האחרון חוזר אליו – הייתה ביטוי בוטה לקרב המתחמם בין שני הנהגים על אליפות העולם שתוכרע בעוד ארבעה מרוצים.לכאורה, נוריס הצליח לעקוף בזכות יתרון שיצר לעצמו עם היציאה מהמסלול (בחזרה אליו הוא אינו אמור לנצל אותה), אבל לא מעט טענו כי בנקודה בה יצא מהמסלול, ורשטפן הוא זה שהתנהל בניגוד לתקנות – השאלה היא מי 'התוקף' ומי 'המתגונן' – והיה אמור לאפשר לנוריס להשלים את העקיפה אותה החל בפנייה בתוך המסלול, מכיוון שבאותה נקודה נוריס היה ראשון. כך או כך, הכתובת הייתה על הקיר המסלול: במקסיקו יהיה פרק המשך.
בהקפות הדירוג פרארי הייתה טובה מאוד, סיינז נטל את העמדה הבכירה לאחר ההקפה המהירה ביותר והקדים את ורשטפן, נוריס ולקלר בפרארי השנייה.
ורשטפן פתח מצוין ומיד לאחר הזינוק היה ראשון, אבל סיינז לא ויתר, יצא להתקפה והשיב לעצמו את הבכורה. כעת הגיע הרגע לקרב לו חיכו כולם; נוריס המהיר יותר באותו פרק זמן ניסה לעבור את ורשטפן אך ההולנדי לא ויתר. תוך שניסה להגן ובאופן שנראה אגרסיבי הוא גלש מגבולות המסלול, כך גם נוריס, ובלקלר התקיים המשפט ההוא של הילדים: 'שניים רבים, שלישי זוכה' – וכך עלה למקום השני.
תוך זמן קצר הודיעו השופטים על שני עונשין של 10 שניות כל-אחד(!) לוורשטפן – על הקרב בפנייה 4 ועל הקרב בפנייה 8 בו ורשטפן הוא שעקף את נוריס מחוץ לקווים. עונשין אלה הוציאו אותו בפועל מהקרב על המקומות הראשונים; ורשטפן סיים שישי אחרי שירד למקום ה-15 בהחלפת הצמיגים – בה עוכב 20 שניות, מאוד לא אופייני לרד בול – ואילו נוריס נראה כמי שמעדיף להיות זהיר ולחכות להחלפת הצמיגים של ורשטפן כדי לעלות למקום השלישי.
אחרי החלפת הצמיגים נוריס הגביר קצב – מקלארן העונה מהירה יותר בשלבי הסיום – ולקראת סיום הגיע ללקלר השני; זה החליק מהמסלול וכאשר חזר אליו מצא את נוריס לפניו לאחר שעבר אותו בנחת. פרארי הכניסה את לקלר להחלפת צמיגים שתי הקפות לסיום כדי שיקבע את ההקפה המהירה במרוץ כדי לקבל נקודה נוספת, מה שאירע ממש על קו הגמר.
עבור מרצדס היה זה מרוץ סולידי למדי – הישג של ממש בהינתן התנהלות עצבנית של המכוניות במקצי האימונים, במהלכם עבר ג'ורג' ראסל תאונה קשה. לקראת סיום הצליח לואיס המילטון לעקוף את ראסל אחרי קרב ארוך וצמוד שבוודאי גרם למנהלי הקבוצה להחסיר פעימה. צמד המכוניות של האס במקומות השביעי והתשיעי (קווין מגנוסן וניקו הולקנברג) הפתיע בעוד אוסקר פיאסטרי במכונית השנייה של מקלארן סבל ממרוץ פושר.
מאחור היו לא מעט תאונות, מגעים ואכזבות. סרג'יו פרז ברד בול, שקיווה לתוצאות טובות במרוץ הביתי שלו, סיים אחרון, הוסיף לרשימת אי-ההצלחות שלו העונה, זו שאחראית בעיקר למיקומה של הקבוצה כעת. מקצה הדירוג שלו היה חלש והוא לא צלח אף את החלק הראשון וזינק מהמקום ה-18. אחרי שפרז התקדם במהלך המרוץ הסתבך בקרב עם ליאם לוסון הצעיר במכונית של חברת הבתRB , כתוצאה מכך המכונית שלו נפגעה וכאמור סיים אחרון.
פרננדו אלונסו במרוץ ה-400 שלו נאלץ לפרוש בגלל בעיות באסטון מרטין שלו שלא הייתה טובה גם במקסיקו, גם במרוצים האחרונים.
לאחר המרוץ האחרון, בו פרארי עברה את רד בול היא גם קרובה מאוד למקלארן, כך שבשלב זה המאבק על אליפות היצרנים ממש פתוח. בנוסף, הפער בין ורשטפן ובין נוריס גדול למדי, 47 נקודות, אבל הוא לא גדול מספיק, בהינתן 4 מרוצים לסיום העונה, התוצאות במרוצים האחרונים והפוטנציאל הנפיץ של האירועים ביניהם במהלך המרוצים.
גרנד פרי מקסיקו, מקסיקו סיטי, 27.10.24
1. קרלוס סיינז – פרארי
2. לנדו נוריס – מקלארן
3. שארל לקלר – פרארי
4. לואיס המילטון – מרצדס
5. ג'ורג' ראסל – מרצדס
6. מקס ורשטפן – רד בול
7. קווין מגנוסן – האס
8. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
9. ניקו הולקנברג – האס
10. פייר גסלי – אלפין
אליפות הנהגים אחרי 20 מרוצים (מתון 24)
1. מקס ורשטפן – 362 נק'
2. לנדו נוריס – 315 נק'
3. שארל לקלר – 291 נק'
4. אוסקר פיאסטרי – 251 נק'
5. קרלוס סיינז – 240 נק'
אליפות היצרנים אחרי 20 מרוצים (מתון 24)
1. מקלארן – 566 נק'
2. פרארי – 537 נק'
3. רד בול – 512 נק'
4. מרצדס – 366 נק'
5. אסטון מרטין – 86 נק'