חברת סקודה הסגירה לא פעם ולא פעמיים שתהיה המשכיות לגרסת ביצועים לקודיאק - והנה כעת זה מתממש ועם לא מעט שיפורים ביחס לדור הראשון, אם כי המתכונת לא השתנתה בצורה דרמטית; עדיין מדובר ברכב פנאי עם קצת יותר סוסים באורווה הצרה שלו, כיול מובחן לבולמים, היגוי ובלמים, קוסמטיקה, צעצועים ותא נוסעים בעל מוטיב ספורטיבי. 
 
חדר כושר: סקודה הציגה קודיאק RS
צילום: יצרן

הדור השני מוצמד אל מנוע 2.0 ליטר TSI עם 265 כוחות סוס, 20 יותר מהדגם הישן, ומומנט בריא יחסית של 41 קג"מ מ-1500 סל"ד. מנוע הבעירה שלו משולב עם תיבת 7 הילוכים DSG, הנעה לכל הגלגלים וכולל מנגנון Dynamic Sound Boost, המגביר את הצלילים בתא הנוסעים כדי להעצים את חווית הנהיגה. הביצוע? מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ומהירות מרבית של 231 קמ"ש.

היות וזוהי הגרסה הבכירה, תכולתו עשירה למדי, החל מתכונות פרקטיות ועד לכלל הנראות. למעשה, האבזור כולל גם Dcc Plus (המציע 15 אפשרויות כוונון לבולמי הזעזועים) וגם היגוי פרוגרסיבי. חישוקי ה-20'' הסטנדרטיים מסתירים מערכת בלימה עם דיסקים מאווררים ולגרסת ה-7 מושבים יש קליפרים עם שתי בוכנות (צבועים באדום) מלפנים. 

האבזור כולל בין היתר פנסי LED מטריקס, מחווני כיוון דינמיים ובמת צלילים של חברת 'קנטון'. באשר לאפקט הויזואלי שלו, גימורים שחורים מבריקים שודכו לפרטים מסוימים (החל מהגריל), צינורות פליטה חשופים ופגושים עם קווים בולטים יותר הופכים את הגרסה לפחות אנונימית, אולי זה גם פחות לטעמם של מי שרוכשים אותה. 

חדר כושר: סקודה הציגה קודיאק RS
צילום: יצרן

תא הנוסעים מגיע עם מושבים מרופדים בעור שחור עם תפרים אדומים, כוונון חשמלי ופונקציית זיכרון. גם החלק המרכזי של לוח המחוונים ולוחות הדלתות מרופדים באותה תבנית. לקודיאק RS יש גם הגה רב תכליתי מותאם אישית עם שלושה חישורים, תפרים אדומים ולוגו RS. כיסויי הדוושה עשויים מפלדת אל חלד ובספי דלת הכניסה מופיע המונח "Kodiaq". באשר למערכת המדיה, יש קוקפיט וירטואלי בגודל 10 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 13 אינץ' עם גרפיקת קבלת פנים ייעודית.

דגם ה-RS של הקודיאק לא שווק מעולם בישראל בצורה סדירה, וגם אין צפי שנראה את חבילת הביצועים שלו בארץ בדור השני. מחיר הדגם החדש באירופה מוערך ב-50 אלף יורו.