לרכב הפנאי יש תפקיד כפול: בנוסף לפיתוח של הדור האחרון של מערכת ההנעה המימנית, ה-Initium חושף את שפת העיצוב Art of Steel לקהל הרחב, שתאפיין את דגמי המימן. המראה הוא של מכונית שרירית למדי, רבועה, עם חתימות תאורה תלת ממדיות ודלת תא מטען בהשראה חלקית מסנטה פה. חישוקי 21 אינץ' אווירודינמיים ומערכת עיגון על הגג הגדול משלימים את החזותיות. לפי שעה, החברה לא מסרה נתונים טכניים הנוגעים למידות ומשקל.
סביבת הנהיגה, שעדיין איננה גלויה לגולשים ולקוראים, מציעה חמישה מושבים ומרווח שימושי בשורה השנייה ותא מטען פונצקיונלי - אם כי מוגבל יחסית בגלל המערכת המימנית. בקרות המידע והבידור פותחו כדי להקל על השימוש, עם צג ראשי בתוכו מרוכזות כל האפליקציות ובהתאם לשימוש בו, ברכב הותקנה בקרת Route Planner שהוכשרה לאתר תחנות מילוי מימן (ספורות ככל שתהיינה).
מאות קילומטרים. ה-Initium FCEV מצויד במנוע חשמלי יחיד בהספק של 204 כ"ס המופעל על ידי תא המימן. מרחק הנסיעה הוא 650 ק"מ, אך הנתונים המתייחסים לקיבולת המיכלים לא סופקו: המרכיב המרכזי, כאן, הוא מהירות התדלוק, הדומה לזו של מכונית עם מנוע בערה, כלומר דקות בודדות. עוד היבט פונקציונלי טמון בעובדה שהרכב מצויד בטכנולוגיית V2L להפעלת ציוד חיצוני עם שקעי 220 וולט.
יונדאי וטויוטה, גם הונדה הן יצרניות הרכב שמובילות את השימוש במימן בכלי רכב פרטיים ותובלה יבשתית. טויוטה הייתה חלוצה בתחום זה ב-1992 ואולם עבור הצרכן הממוצע, לא מדובר בפתרון שימושי שיכול להחליף את הרכב החשמלי בגלל מגבלות אחסון, שינוע, המרת אנרגיה לא יעילה ובכלל מחירים סופיים (דלתא).
כך שמעבר למחויבות של יונדאי למימן, רכב הראווה המימני מסמן (בעיקר) עבורנו לאן פניה של יונדאי בכל הכרוך בעיצוב רכבי פנאי.