בחודש אוקטובר 2024 נמסרו בישראל 14,533 מכוניות, לסך כולל של 240,872 יחידות בחודשים ינואר-אוקטובר 2024, כך נמסר על־ידי איגוד יבואני הרכב*.

מסירות אוקטובר ממשיכות לשפר את מגמת המסירות בשוק הרכב בישראל, זה החודש הרביעי עם נתון חד-ספרתי, כעת 4.6%.
 

מגמות

שינויים בכלל המסירות. נתון זה גבוה משמעותית מזה של אוקטובר 2023 – שרובו עמד בסימן המלחמה; אז נמסרו 11,777 מכוניות – עם עלייה של 23.4%. נתון זה מסכם נתון המסירות של עשרת החודשים הראשונים ב-2024 ל-240,872 מכוניות; כאמור, ירידה של 4.6%; בסוף הרבע הראשון הירידה הייתה 16.6%, בסיום מחצית השנה 11%, לאחר רבע נוסף כ-6% 

רכב חשמלי. היקף המסירות של רכב חשמלי בלבד עם סיום אוקטובר 2024 הוא 24.4%, באותה רמה כמו בשלושת החודשים האחרונים; לפני שנה: 17.4%. 

יונדאי איוניק N
צילום: עמית לוי

מכוניות מסין, מתורכיה. מכוניות מתוצרת סין מובילות את השוק המקומי, והפער בינן לבין אלה מדרום קוריאה גדל והולך: בינואר זהה, עלה לאלפי מסירות – לאחר אוקטובר: 13,328 יחידות. לאחר עשרה חודשים, מכונית סיניות מהוות 22.9% מיבוא הרכב לישראל; לפני שנה 17.2%; לפני שנתיים: 6.2%. 

החרם התורכי על יצוא לישראל הביא לכך שהמסירות משם כמעט והתפוגגו; מ-8.7% לפני שנה ל-5.2% השנה, עם מספרים נמוכים במיוחד בחודשים האחרונים. 

המותג הנמכר. הפער בין טויוטה שעלתה למקום הראשון בחודש הקודם ובין יונדאי השנייה מעט הצטמצם; 88 יחידות בסוף יוני, לאחר ספטמבר, 3941 מכוניות – כעת: 3488

*נתוני המסירות מתייחסים רק לרכב במשקל עד 3.5 טון המשווק על־ידי יבואני המותגים בישראל, ואינם כוללים נתוני מסירות של יבוא מקביל, זעיר או אישי. 

לקראת סוף-שנה – הירידה במסירות רק 4.6% בהשוואה ל-2023
צילום: אלי שאולי
 

מותגים

טויוטה ממשיכה להוביל, לאחר שעברה את יונדאי לפני שלושה חודשים; זו האחרונה מסרה לפני שנה מעל 40,000 מכוניות, קובעת שיא מסירות, אלא שהשנה ירדה באופן משמעותי: 40% עד מחצית השנה, כעת שיפור מסוים הבולט לאור החרם התורכי. העלייה הגדולה ביותר היא של סיאט, ובהפרש, ואלה מצטרפות סקודה עם נתכון מכובד, גם BYD החשמלית-בלבד. מאזדה ומיצובישי ללא שינוי, סוזוקי ירדה כמו כלל השוק, ואילו קיה, כמו יונדאי בשיעור גדול, אבל נמוך יותר וגם היא לאחר אוקטובר במגמת שיפור קלה.

עשרת המותגים המובילים – מסירות ינואר-אוקטובר 2024

לקראת סוף-שנה – הירידה במסירות רק 4.6% בהשוואה ל-2023
צילום: מערכת אוטו
 

מעבר לעשירייה

אין שינויים במיקום המותגים האלה ביחס לחודש הקודם. 
ואלה הן המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-אוקטובר 2024 (בסוגריים: נתוני ינואר-אוקטובר 2023): אמ.ג׳י – 6236 יחידות (4893 יח'); טסלה – 5898 יחידות (5583 יח'); סיטרואן – 4802 יחידות (6393 יח'); פולקסווגן – 4508 יחידות (3868 יח'); רנו – 3934 יחידות (4359 יח'). 

לקראת סוף-שנה – הירידה במסירות רק 4.6% בהשוואה ל-2023
צילום: רונן טופלברג
 

רכב מחושמל, גם מותגים

נתוני המסירות של הרכב המחושמל בישראל נרשמים על־ידי אגף הרישוי לפי סוגי הנעה: חשמל; היברידי־נטען/בנזין ודיזל; היברידי רגיל, ואלה מצביעים על גידול קבוע במגמת החשמל בכלל, של הרכב החשמלי בפרט, בייחוד בנתח השוק שלהם. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, נמשכת מגמת הירידה בהיברידי-נטען. 
רכב מחושמל – ינואר-אוקטובר 2024

לקראת סוף-שנה – הירידה במסירות רק 4.6% בהשוואה ל-2023
צילום: מערכת אוטו


עשרת המותגים המובילים ברכב חשמלי – ינואר-אוקטובר 2024 

לקראת סוף-שנה – הירידה במסירות רק 4.6% בהשוואה ל-2023
צילום: מערכת אוטו
 

שש ארצות הייצור המובילות – ינואר-אוקטובר 2024

לאחר עשרה חודשים סין ממשיכה להיות היצואנית הראשונה בישראל, מקדימה את מי שהייתה ראשונה קרוב לעשור. נתח השוק של מכוניות מתוצרתה מתקרב ל-23%, עלייה של שליש בנתח השוק ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. דרום קוריאה ירדה בנתח השוק (ב־2.5%), יפן עלתה בלא מעט (3.2%). נתח השוק של רכב המיוצר בספרד גדול מזה שבשנה שעברה, ואילו תורכיה לא במשחק, עם ירידה משמעותית; באוקטובר רק 79 יחידות (עשירית מהנתון אשתקד). 

לקראת סוף-שנה – הירידה במסירות רק 4.6% בהשוואה ל-2023
צילום: מערכת אוטו