חברת סוזוקי חשפה את הרכב החשמלי המלא הראשון שלה, e Vitara. ה-B-SUV המצויד כעת רק במערכת הנעה חשמלית טהורה מתוכנן להיות מיוצר במפעל גוג'אראט של סוזוקי בהודו החל במחצית השנייה של 2025, וצפוי להיות זמין באירופה רק בקיץ של השנה הבאה. לטויוטה, במסגרת שיתוף הפעולה בין היצרנים, יהיה דגם מקביל. 

ה-e Vitara החדש מבוסס על רכב המחקר eVX שהוצג בתערוכת הרכב בהודו בינואר 2023 - ואכן מדובר בדגם החשמלי המלא הראשון של חטיבת המכוניות לשוק העולמי. בהשוואה לויטארה הקונבנציונלי, ה-Vitara החשמלי גדל בכל המימדים: אורך של 4.28 מטר, 1.8 מטר רוחב ו-1.64 מטר גובה. הוא מציע מקום לחמישה אנשים, במיוחד מתהדר ביתרון של 20 סנטימטרים בבסיס הגלגלים (2.7 מ') בהשוואה לויטארה המוכר.

הצצה ראשונה: סוזוקי ויטארה חשמלי
צילום: יצרן

"ה-e Vitara עוקב אחר הרעיון של 'קרוזר ורסטילי רגשי'" אומרים בחברה, "עם עיצוב המדגיש באותה מידה את הטכנולוגיות המתקדמות של הרכב ואת הנוכחות שלו", נכתב. "הרכבת ההנעה החשמלית המלאה של ה-B-SUV, בשילוב עם מערכת ההנעה לכל הגלגלים החשמלית 'ALLGRIP-e', מציעה יציבות ובטיחות גם מחוץ לכבישים סלולים."

פלטפורמת "HEARTECT-e" שעוצבה על ידי סוזוקי עבור דגמים חשמליים של המותג נחנכת לראשונה ב-e Vitara. לדברי היזמים, מערכת ההנעה "eAxle" יעילה ומשלבת מנוע חשמלי וממיר מתח. סוללת ליתיום ברזל פוספט (LFP) זמינה בשתי גרסאות עם קיבולת אחסון של 49 ו-61 קוט"ש, אולם מידע על הטווח עדיין לא מסופק.

הצצה ראשונה: סוזוקי ויטארה חשמלי
צילום: יצרן

תא הנוסעים מהווה צעד משמעותי קדימה בהשוואה לדור הנוכחי הן מבחינת סגנון, עידון, יותר חומרים איכותיים וריפודים חדשים. יש גם שיפור מבחינה טכנולוגית: לוח המחוונים כולל מסך גדול המתכתב עם בקרת המולטימדיה החדישה. עם זאת, סוזוקי לא נוטשת את הפקדים הפיזיים: בין שני פתחי המיזוג המרכזיים יש פאנל קטן לשליטה על בקרת האקלים, ובמנהרה המרכזית (בפלסטיק שחור מבריק) מקום לבורר ההילוכים ולכפתורים עבור בחירת מצב הנהיגה. כיסי/תאי הדלת גדולים, וכך גם תא האחסון המואר מתחת למנהרה המרכזית. 

בשילוב עם סוללת 49 קילוואט, המנוע החשמלי מפיק 106 קילוואט/144 כ"ס ומפתח מומנט מרבי של כמעט 20 קג"מ. הגרסה הבכירה, מוצעת בשילוב עם הנעה קדמית או לכל הגלגלים, כאן מנוע חשמלי בהספק של 128 קילוואט/174 כ"ס. לגרסת ה-4X4 יש מנוע נוסף בסרן האחורי שתורם 48 קילוואט/65 כ"ס. תפוקת המערכת הלאה היא 135 קילוואט/183 כ"ס עם מומנט מרבי של 31 קג"מ. 

הצצה ראשונה: סוזוקי ויטארה חשמלי
צילום: יצרן

מערכת הסיוע בשטח,  ALLGRIP-e שפותחה עבור הנעה חשמלית מלאה משתמשת בשני סרנים אלקטרוניים עצמאיים בציר הקדמי והאחורי. "במצב שבילים, שפותח במיוחד לנהיגה על משטחים לא סלולים, המערכת מונעת מהגלגלים להסתובב ומחלקת את מומנט ההנעה לגלגל הנגדי כדי להבטיח תמיד אחיזה מספקת", אומרים בסוזוקי.

הצצה ראשונה: סוזוקי ויטארה חשמלי
צילום: יצרן

"עם ה-e Vitara, הרכב החשמלי הראשון שלנו, יצרנו רכב רב שימושי", אמר הירו סוזוקי, נשיא ונציג מנהל תאגיד סוזוקי. "הכנסת ה- e vitara היא דרך חשובה להפחתת החתימה הסביבתית. נרחיב בהדרגה את החשמל ובמקביל נציע מגוון חלופות ללקוחותינו בכל המדינות הרלוונטיות".