לקראת סיום 2024 נראה כי היקף המסירות בשוק הרכב יהיה דומה מאוד לזה של 2023, למרות המלחמה. יחד עם המכירות של היבוא המקביל, הזעיר והאישי (סך הכל עד כה כ-7000 יחידות) עלו על כבישי הארץ 247,351 מכוניות, ירידה של פחות מ-5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (אז כ-260,000 יחידות). על בסיס זה אמורה השנה להסתיים עם נתון הנע בין 275,000 ל-280,000 מכוניות. 

מחיר הרכב הממוצע לפי מחירוני היבואנים עומד כעת על 196,700 שקלים, עלייה של 3.5% ביחס לתקופה זו אשתקד.

נגמר הכסף: בכמה התייקרה מכונית ממוצעת בישראל?
צילום: יואל שורץ
 

מותגים ונתח שוק

בישראל נמכרו השנה דגמים של 74 מותגים – החל מ-32,284 יחידות של טויוטה ועד ל-2 מכוניות של ארקפוקס. שני המותגים הראשונים אחראים על כמעט רבע מהמכירות, ששת המותגים הראשונים שולטים ביותר מ-50% מהמסירות כאן. 

נגמר הכסף: בכמה התייקרה מכונית ממוצעת בישראל?
צילום: מערכת אוטו

חלק מהמותגים, כמו סקודה וסיאט, עלו באופן משמעותי; אחדים – בנוסף ליונדאי ולקיה ושאינם מוצגים בטבלה, כמו פיג'ו, ירדו בשיעור ניכר (במקרה זה ב-48%).

נגמר הכסף: בכמה התייקרה מכונית ממוצעת בישראל?
צילום: אלי שאולי
 

דגמים מובילים (מסירות במגזר הפרטי)

מבין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר לשוק הפרטי, ארבעה הם של טויוטה, שניים של BYD ושל טסלה, ליונדאי ולצ'רי נציג אחד. 

נגמר הכסף: בכמה התייקרה מכונית ממוצעת בישראל?
צילום: מערכת אוטו
 

חשמל, סין

מבין כלי הרכב שנמסרו השנה, קרוב ל-60,000 כלי רכב הם חשמליים, ואלה מהווים למעלה מ-24% משוק הרכב בארץ – עלייה משמעותית ביחס לנתוני תקופה זו אשתקד: אז כ-47,000 מכוניות ו-175. כאן יצוין כי חלקם של דגמים אלה במגזר הפרטי גבוה בהרבה ומגיע לכמעט שליש. 

בחודש אוקטובר לבדו נמסרו 3,824 מכוניות מתוצרת סין – גידול של 58% לעומת אוקטובר אשתקד.

נגמר הכסף: בכמה התייקרה מכונית ממוצעת בישראל?
צילום: עזרא רפאל