פורשה טייקן 4 סדאן תהיה כעת גרסת הכניסה, בבסיס ההיצע. היא שומרת על הנעה לכל הגלגלים ומציעה שתי אפשרויות סוללה; גרסת ה-Performance מספקת 408 כ"ס וגומאת סביבות 559 ק"מ במחזור ה-Wltp, בעוד שה-435 כ"ס Performance Plus מקבלת טווח מוצהר של 643 ק"מ. הביצועים? 4.6 שניות כדי להעפיל ל-100 קמ"ש. רשימת האבזור הבסיסית - חישוקי 19" ומתלים אקטיביים PASM מגיעים כסטנדרט.
טייקאן GTS, לה מרכב סדאן וספורט טוריסמו (5-דלתות) מאמצת את מערכת ההנעה הדו-מנועית המעודכנת עם 700 כ"ס (102 כ"ס יותר מהדגם הקודם). התוספת היא בזכות חבילת Sport Chrono הסטנדרטית עם בקרת שיגור ומנגנון Push-to-Pass שמגביר את התפוקה לפרקי זמן קצרים (תרומת חטיבת המירוצים). המכונית מגיעה ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 3.3 שניות ול-200 קמ"ש תוך 10.4 שניות, בעוד שטווח הנסיעה גדל ביותר מ-120 ק"מ ל-628 ק"מ במחזור ה-WLTP.
כמו ב-Taycan Turbo GT, המהירות בעת האצות מוקרנת על ידי טיימר ספירה לאחור, ומוצגת עם טבעות מונפשות במד המהירות בלוח המחוונים. עוד אומרים פורשה כי ל-GTS החדש יש פרופיל סאונד ייחודי יותר, בדומה ל-Taycan Turbo S על מנת להגביר את חווית המשתמש נוכח העדרם של צילינדרים וסעפות.
מבחינה אסתטית, ה-GTS מובדלת בגימורים שחורים מבריקים, בחבילת Sport Design האווירודינמית ובגלגלי ה-20", בעוד שבסביבת הנהג אנו נתוודע אל גימורי Race-Tex עם מושבי Adaptive Sports Plus והגה GT. המתלים האקטיביים המסורתיים, ה-PASM עם כיולים ספציפיים זמינים כסטנדרט, בעוד שההיגוי של הסרן האחורי ומתלי ה-Active Ride נשארים אופציונליים.
מבט קדימה, מחכים לשינוי
הטייקן הושקה בישראל בשנת 2020 (מחיר התחלתי של 880 אלף ש'), אך מכירותיה בעולם במגמת נסיגה; החברה מסרה בין חודשי ינואר-ספטמבר כ-14 אלף יחידות – מחצית ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נגזרת לדבריהם בשל המתנה של לקוחות לחילופי דורות, אך הטייקן היא סימפטום לבעיה גדולה מבחוץ (סטגנציה בענף החשמלי) ומבפנים (שינויים טכנולוגיים); גם פנאמרה ירדה ב-20% באותה תקופה, כך גם פורשה מקאן, אם כי במקרה של רכב הפנאי מדובר בנסיבות אחרות; דגם הבנזין שהיה חתום על הצלחתו הכבירה אינו זמין יותר באירופה.בפורשה לא מביעים חשש מהעתיד, וממשיכים להביע אמון מוצק ברכבים מובילים כמו רכב הפנאי הגדול קאיין שזינק ב-21%, ה-911 שעלתה ב-2% וכן ה-718 וקאיימן שצמחו ב-10%. שני האחרונים, על אף הישגים מכובדים, עוזבים את פורשה ללא יורשים בשנה הבאה.
מהיבואנית לישראל 'אורכיד ספורטס קארס' נמסר ל'אוטו' כי הטייקן GTS תהיה זמינה לרכישה בישראל ברבעון 2 של 2025 בהזמנה מיוחדת. המחיר הסופי טרם נקבע.