דגם חדש
ניאו EL8 החדש (נקרא בסין 'ES8') הושק ב-2023, חמש שנים לאחר הצגת הדור הראשון. זהו דגם פנאי גדול (E-SUV) המיועד לשישה נוסעים, והוא חולק אותה רצפה (NT2.0) עם מכונית הנוסעים ET7 ודגם הפנאי EL7.הדור השני גדול מקודמו: בסיס הגלגלים גדל ב-6 ס"מ ל-307 ס"מ, האורך ב-8 ס"מ ל-510 ס"מ, הרוחב ב-3 ס"מ ל-199 ס"מ והגובה כמעט כשהיה, 175 ס"מ. נפח תא המטען 265 ליטרים כאשר כל השורות בשירות, 552 ליטרים כאשר השלישית מושטחת. משקל הרכב נע לפי גרסת הסוללה בין 2633 ק"ג ל-2687 ק"ג.
העיצוב דומה לזה של דגמי ניאו העכשוויים, מכוון ליעילות אווירודינמית גבוהה ומקדם הגרר נאה לרכב שכזה, 0.25.
כמו בכל דגמי ניאו, גם ב-EL8 שני מנועים וההנעה כפולה. התפוקה המשולבת היא 653 כ"ס ו-86 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.1 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש.
דגם זה מוצע בעולם עם שלוש סוללות: 75 קוט"ש, 100 קוט"ש ו-150 קוט"ש. בישראל הסוללה אחת, זו של 100 קוט"ש (ברוטו; 90 קוט"ש נטו), הטווח המוצהר עד 510 ק"מ בהתאם לרמת הגימור והספק הטעינה המהירה הוא 125 קילוואט.
בדגם זה וכמו בעוד דגמים של ניאו, קפיצי אוויר עם מערך בולמים אדפטיבי ובלמים של ברמבו.
מבנה, אבזור
לניאו EL8 מפרט עשיר הכולל תאורת לד, חישוקים לבחירה בגודל "20, "21 או "22 בדגם היקר, גג זכוכית גדול, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, סגירה רכב לדלתות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, קיפול השורה השלישית, המושבים הקדמיים והאמצעיים שהם נפרדים ('מושבי קפטן') ויש בהם חימום ואוורור, ההדום הצמוד, בקרת אקלים חמישה-אזורית, צג "12.8, תצוגה עילית, תאורת אווירה מתקדמת, מערך בישום, 3 משטחי טעינה, תא מקורר מאחור, מערכת שמע עם 23 רמקולים, וכמובן הסייעת הווירטואלית נומי.המחיר 585,000 שקלים לרמת גימור ׳וUltimate׳ ו-606,000 לרמת גימור ׳Executive Console׳. חישוקי 22״ במחיר של 15,000 שקלים.