לוגו חדש, יעדים חדשים, פלטפורמה חדשה ומכוניות חדשות. יגואר בעיצומו של שינוי תדמיתי, תודעתי וטכנולוגי שמבטיח לשנות את גורלה המדכדך בשנים האחרונות. אחרי שהכריזו שכל הסדרות הקיימות תצאנה ממחזור המכירות עד סוף השנה, מסתמן כי רק דגמים בודדים איפוא, בהם ה-F פייס יהיו זמינים בשווקים מסוימים לפרק זמן קצוב. בישראל, נמכרו השנה רק תריסר רכבי יגואר.

יגואר ערוכה, מעשית, למהפכה החשמלית עם זהות מותגית חדשה, המסוכמת במילים "מודרניות שופעת". המטה הראשי בגיידון משנה מהיום את הלוגו, האותיות שלו, אבל גם את הסגנון והמיצוב שלו בשוק. "אנו עומדים בפני איפוס מוחלט", מסביר רודון גלובר, מנכ"ל היצרן האנגלי. "יגואר משנה את עצמה כדי לשחזר את מקוריותה ולהוות השראה לדור חדש".

לדברי גרי מקגוברן, מנהל המחלקה הקריאטיבית של יגואר, פעולה זו מחזירה את המותג "למקורותיו". האותיות החדשות, מודרניות ופשוטות, סימטריות ומשלבות בצורה חלקה אותיות קטנות. ה"יגואר" המסורתי, סימן ההיכר של המותג, עוצב גם הוא מחדש וישמש כ"קישוט או גימור" אומרים במותג הבריטי". בנוסף, החברה האנגלית תתמקד בשימוש "עשיר" בצבעים וטקסטורות ייחודיות.

“בחזרה לשורשים
צילום: יצרן

מבחינה כרונולוגית, המהפכה של יגואר תחל ב-2 בדצמבר, כאשר קונספט ה-Design Vision ייחשף בשבוע האמנות של מיאמי: אב הטיפוס, המוצג כעת עם הסוואה כבדה, מייצג את הדור החדש של הסדאן/סאלון החשמלית שתסמן את תחילת המפנה. יגואר אומרים כי הרכב ייבחן בכביש ובמתקנים מיוחדים, וזאת לאחר עשרות אלפי קילומטרים שכבר נסעו בהדמיות וירטואליות. 

ה-Design Vision Concept מוגדרת בהודעה לעיתונות כ"GT 4 דלתות" ומאופיינת, אם לשפוט לפי האבטיפוס, במכסה מנוע ארוך במיוחד וקו מותניים גבוה מאוד, המשווה לה מראה מכובד. מלפנים בולטות כניסות אוויר, תחתית גדולה ושבכה מרכזית מסורתית, למרות מערכת ההנעה החשמלית.

“בחזרה לשורשים
צילום: יצרן

פלטפורמת ה-JEA של יגואר, מודולרית כמובן, תחנך לראשונה עם הסדאן ולאחר מכן תורחב לדגמים אחרים. הפיתוח העצמאי, ללא תלות במגבלות של לנד רובר, הכשיר את הדרך לבחירה בין מגוון של אופציות מבחינת כוח וטווח, אך לעת עתה לא פורסמו נתונים טכניים מלבד מרחק הנסיעה, שאמור להיות קרוב ל-700 ק"מ.