"תעשיית הרכב העולמית ממשיכה להיות בתקופה של שיבוש, במיוחד באירופה, שבה התעשייה מתמודדת עם רוח אנטי תחרותית, רגולטורית וכלכלית חסרת תקדים", אמרה פורד בהצהרה רשמית. הבהרה נוספת מספק גם סגן נשיא פורד אירופה, דייב ג'ונסטן: "זה קריטי לנקוט בפעולה קשה אך החלטית כדי להבטיח את התחרותיות העתידית של פורד באירופה".
חטיבת הנוסעים האירופית של פורד התמודדה בשנים האחרונות מול אתגרים מורכבים, חלקם קשורים לדגמים לא אטרקטייביים, אחרים להיעדר כושר המצאה או יוזמה חדשנית וכלה בפיתוח רכבים חשמליים באיחור והנתח העצום שגזלו היצרנים הסינים. בין לבין, אף גנזה דגמים שבעבר שיקפו דווקא את יתרונותיה - פוקוס, פיאסטה, גם מונדאו.
בפועל, שני הדגמים החשמליים של פורד - אקספלורר EV וכן הקאפרי החדש, מובילים את ה"מתקפה" האמריקנית על היבשת המערבית. אלא שכל התחזיות עברו התאמה מחדש בגלל הירידה במכירות וכן בשל ההבנה כי הלקוחות נסוגים מקניית רכבים חשמליים בשנה האחרונה, בין היתר בגלל ביטול או כיווץ של הטבות מס שניתנות על ידי המדינות עבור רכבים חשמליים חדשים.
שוק הרכב החשמלי באירופה קטן בשיעור של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעוד פורד ירדה בשיעור של 15% בתשעת החודשים הראשונים של השנה. פורד ציינה בהקשר זה כי אף מפחיתה את שעות המשמרת של עובדי החברה במפעל הגרמני בקלן, האחראי על ייצור קאמרי ואקספלורר החשמליים.
בפורד מנסים לנקוט בצעדי חירום כדי למזער נזקים, אבל גם יודעים להפנות אצבע מאשימה לרגולטורים באירופה: "מה שחסר לנו באירופה ובגרמניה הוא אג'נדה - מדיניות לקידום רכב חשמלי, כגון השקעות ציבוריות בתשתיות טעינה, תמריצים משמעותיים שיעזרו לצרכנים לעבור את המעבר לרכבים מחושמלים, שיפור התחרותיות בעלויות עבור יצרנים וגמישות רבה יותר בעמידה ביעדי עמידה ב-CO2", כך כתב סגן נשיא פורד אירופה ג'ון לולר במכתב לממשל הגרמני.