קאדילק מצטרפת לפורמולה 1
אמריקנים ישתתפו באליפות העולם למירוצי מכוניות החל ב-2026. זו הפעם הראשונה מאז 2016 שקבוצה חדשה נכנסת לפורמולה 1מיזם קאדילק F1 הוא לא רק דיון ספורטיבי, אלא מהלך אסטרטגי לביסוס נוכחותה של פורמולה 1 בארצות הברית. לאחר הצלחת הגראנד פרי במיאמי, אוסטין והבכורה המצופה בלאס וגאס, קאדילק על המסלול, יחד עם האס - תהווה צעד נוסף לקראת מיצוק הענף בשוק האמריקאי.
בשנתיים הראשונות, GM תנצל את השותפות עם Andretti Motorsport ואת המשאבים של המטה שלהם בסילברסטון כדי להתניע את המהלך. ומה לגבי מנועים? לפחות כרגע, שתיים בלבד הן האפשרויות הפופולריות ביותר עבור יחידת הכוח: פרארי או הונדה. לאחר מכן, מ-2028, הם יעברו ליחידת כוח שפותחה עצמאית על ידי ג'נרל מוטורס בדטרויט.
סטפנו דומניקלי, מנכ"ל פורמולה 1, הדגיש את חשיבות הפרויקט: "הכניסה של ג'נרל מוטורס וקאדילק מאשרת את האבולוציה של הספורט שלנו. אנו מצפים לראות את ההתקדמות של שיתוף הפעולה הזה, שיכול להוביל לתוצאות יוצאות דופן".
לדבריו הוסיף מוחמד בן סוליים, נשיא ה-FIA, אשר הביע אופטימיות: "ג'נרל מוטורס היא ענקית עולמית, והתמיכה של ה-FIA ביוזמה זו היא מוחלטת. אנו נפעל להבטיח שהתהליך יתנהל בצורה חלקה". מארק רויס, יו"ר GM אמר: "פורמולה 1 היא שם נרדף לחדשנות ומצוינות. זה כבוד עבורנו להצטרף לאליפות היוקרתית ביותר בעולם. המטרה שלנו היא להתחרות בתשוקה ויושרה, להפגין את מיטב היכולות הטכניות שלנו".
מריו אנדרטי האגדי בן ה-84, שזכה באליפות הנהגים ב-1978 עם קבוצת לוטוס, ישמש מנהל בכיר בדירקטוריון הקבוצה. "האהבה הראשונה שלי הייתה פורמולה 1 ועכשיו - 70 שנה מאוחר יותר - מגרש ה-F1 הוא עדיין המקום המאושר שלי. אני בהחלט נרגש מקאדילק, פורמולה 1, מארק וולטר ודן טאוריס (הבעלים)", אמר אנדרי. "כדי עדיין להיות מעורב בשלב הזה של חיי - אני צריך לצבוט את עצמי כדי לוודא שאני לא חולם".
צריך לציין שלמעט לוגאן סרגנ'ט, שהתחרה בווילאמס והוחלף לפני כמה חודשים, אין נהגים אמריקנים באליפות הפורמולה 1. אנדרטי ציין לא פעם שהוא מקווה שקבוצה אמריקנית תהיה "כל-אמריקנית", כלומר עם נהגים שנולדו בארה"ב, אולם קשה להמר מי יוכלו להכנס לקוקפיט ברמה הנדרשת. באמריקה סוברים שאנדרטי יבחר נהגים מקבוצת האינדיקאר 'אנדרטי גלובל', משמע ינסו לטפח את קולטון הרטה בן ה-24 כנהג מוביל.