פגשנו בדגם החדש עם חשיפתו ביולי 2024 ונהגנו בו בחו"ל באוקטובר החולף. בין השאר התייחסנו לסיבה שסימול הדגם הזה, כמו של רוב דגמי אודי, משתנה.
לפי הסימול החדש, דגמי אודי בהנעה חשמלית יסומנו בספרה זוגית, אלה עם מנועי בעירה פנימית בלא-זוגית. וכך, המשפחתית הגדולה של אודי שנחנכה ב-1994 – החליפה את 80, גם אז עם שינוי סימול, עם הכרזתה של אודי כמותג יוקרה – תהיה בדור השישי שלה ל-A5, תחליף גם את A5 'ספורטבק'.
דור חדש
הדגם החדש מוצע במרכב ליפטבק – סדאן-קופה עם דלת חמישית – ומשמר את גרסת הסטיישן ('אוואנט'); גרסאות הקופה והקבריו של A5 לא ייוצרו יותר. העיצוב האגרסיבי מרשים בהופעתו, גם במקדם הגרר הנמוך אותו הוא יוצר, 0.24.הבסיס חדש – פלטפורמה PPC (ר"ת Premium Platform Combustion); גם ב-Q5 החדש, גם ב-A7 שתחליף את מכונית הסלון A6 – והממדים גדולים מאלה של A4.
בסיס הגלגלים גדל ב־7.2 ס"מ ל־289.2 ס"מ, ומפשקי הסרנים ב־4.6 ס"מ ל־161.8 ס"מ מלפנים וב־5.5 ס"מ ל־160.5 ס"מ מאחור. מנגד, השינויים בממדי המרכב קטנים יחסית; האורך גדל ב־7 ס"מ ל־483 ס"מ, הרוחב ב־1.3 ס"מ ל־186 ס"מ והגובה ב־2 ס"מ ל־144 ס"מ; גובה הסטיישן 146 ס"מ. ועוד: גרסאות S נמוכות ב־1.5 ס"מ.
במפרט הטכני היגוי ספורטיבי ביחס משתנה. הפלטפורמה האלקטרונית חדשה ולפי אודי תגובות המערכת תהיינה מהירות יותר.
אודי A5 הוצגה בשלב ראשון עם שתי מערכות הנעה ובמספר גרסאות הספק – בכולן מנוע טורבו-בנזין, בארץ עם מערך היברידי-מתון (48 וולט) – 24 כ"ס, 23.5 קג"מ; גם לתנועה איטית בחשמל בלבד – ולכולן תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
גרסה אחת שתשווק בישראל היא 40 – מנוע 2.0 ליטר מייצר 204 כ"ס (4300-6000 סל"ד) ו־34.7 קג"מ (2000-4000 סל"ד), ההנעה קדמית; משך ההאצה מ-0 ל־100 קמ"ש 7.8 שניות והמהירות המרבית ל־248 קמ"ש.
הגרסה השנייה היא S5 הספורטיבית – מנוע 3.0 ליטר V6 מייצר 367 כ"ס (5500-6300 סל"ד) ו־56.1 קג"מ (1700-4000 סל"ד), כאן ההנעה כפולה, משך ההאצה ל־100 קמ"ש הוא 4.5 שניות ועד ל־250 קמ"ש. בגרסה זו דיפרנציאל מוגבל החלקה ובולמים נשלטים-אלקטרונית.
שינוי גדול נעשה גם בסביבת הנהג שהיא חדשה לגמרי, קווי העיצוב שונים, הדיפון בבד צבעוני, ומערך צגים המכונה באודי 'במה דיגיטלית'; עיקרו מחוונים החוברים לצג מולטימדיה גדול ("14.5), ב-S צג נוסף מול הנוסע ("10.9) וגם תצוגה עילית.
מערך הבטיחות מלא וכולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
אבזור, מחירים
הדגם החדש מוצע ברמת אבזור אחת לכל גרסה. מחיר A5 בגרסה 40 הוא 349,500 שקלים, ובאבזור: תאורת לד מאטריקס, חישוקי "18, גג זכוכית שנאטם אלקטרונית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב עור, פריטי אבזור ספורטיביים בחוץ ובפנים.גרסת S5 עולה 635,000 שקלים, עיצובה אגרסיבי אף יותר, ובמפרט: תאורת OLED מאחור (עם אפשרות לשינוי התאורה), חישוקי "19, אוורור במושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של B&O עם 20 רמקולים (כולל במשענות הראש), פריטי עיצוב ייחודיים בפנים.