הסדרה החדשה, שנחשפה השבוע, תהיה זמינה במחצית הראשונה של 2025. כלל התכונות החדשות של ה-Q5 נעות בין עיצוב לציוד ומערכות הינע עדכניות, כולל מנועי בנזין ודיזל, כולם מחושמלים על ידי מערכת מיקרו היברידית/מתונה 48 וולט. ההיברידית פלאג אין תגיע מאוחר יותר, לקראת הרבעון השלישי.
בשלב ראשון, היצע המנועים יורכב מגרסאות בנזין ודיזל מיקרו היברידיות עם 204 כ"ס ו-24 קג"מ המשולבים בתיבה, בשילוב עם סוללת ליתיום-ברזל-פוספט בקיבולת 1.7 קוט"ש. הודות למערכת הזו, ה-Q5 ספורטבק יכול לפעול גם על חשמל, אמנם למרחקים קצרים מאוד, אך מעל הכל הוא מצליח לצמצם מעט זיהום אוויר ולהפחית באחוזים סמליים את צריכת הדלק.
בין הגרסאות הזמינות, ה-2.0 TSI עם 204 כ"ס ו-35 קג"מ עם הנעה קדמית תייצג את דגם הכניסה, אך ניתן לקבל אותה גם עם הנעה כפולה. אחריהם מגיעים ה-2.0 TDI עם 204 כ"ס ו-41 קג"מ, רק בגרסת הקוואטרו, וה-SQ5 ספורטבק עם ה-3.0 ליטר V6 והספק של 367 כ"ס, לו 55 קג"מ. בהמשך, מגוון ה-Q5 יכלול גם גרסאות היברידיות נטענות, ה-TFSI וה-quattro ועם הספקים של 299 ו-367 כ"ס, המסוגלים לגמוא מרחק של למעלה מ-80 ק"מ על חשמל. כל הדגמים מוצמדים אל תיבת S-טרוניק שבע מהירויות דו מצמדית.
מבחינת נראות, ה-SUV-coupé משכפל את החידושים שכבר הציג ה-Q5 הרבוע, כולל פנסי OLED האחוריים עם גרפיקה דינמית. כך גם לגבי סביבת הנהיגה, החל בקונסולה, מערכות המולטימדיה ועם תמות חדשות של גרפיקה בלוח המחוונים. בהתאם לגרסה, הקישוטים אלגנטים או ספורטיביים, ייצוגיים יותר מבעבר. ה-SQ5 מובדל מכלל הגרסאות עם גימורים ואלמנטים ספציפיים, דוגמת חישוקים ומפלטים אגרסיביים בעיצובם .כך או אחרת, גם האחרון וגם ה-Q5 יכולים לשלב מתלים אדפטיביים.
פשרות בשל סיומת הקופה תהייינה רק בהיבט השימושי - אם כי בערכים קטנים. בהשוואה לאחות הקלאסית יותר, נפח ההעמסה המקסימלי מוקטן (1,415 ליטר מול 1,470), אך מבחינת נפח רגיל עם חמשת המושבים בשימוש, אין הרבה הבדלים : מאחורי השורה השנייה מציעה הספורטבק 515 ליטר.
ה-Q5 החדש יגיע לישראל בשנה הבאה, כך גם הספורטבק. למי שמתגורר באירופה, המחירים יתחילו (משווק החל בדצמבר בגרמניה) ב-55 אלף יורו ועד 84 אלף יורו.