חברת יגואר-לנד רובר מבצעת בדיקות עצימות של הריינג' רובר החשמלי הראשון שלה, שאמור להיות זמין בארץ בשנה הבאה ככל הנראה. בהתבסס על פלטפורמת ה-MLA החדשה, ה-Range Rover Electric אמור לדמות ביצועים אותם ניתן להשוות למנוע 8-בוכנות, אולי אפילו לגרסת SV - וזאת מבלי להתפשר על הנוחות, נינוחות והיוקרה שתמיד מאפיינים את רכב היוקרה האנגלי.  

הניסויים בשבועות האחרונים, עם אבות טיפוס קרובים לדגם ייצור, מתקיימים באיחוד האמירויות .מבחני הדיונות נועדו להדגיש את מערכת ניהול המומנט החכם החדשה כדי להבטיח שהיא יכולה לספק "נוחות, קור רוח ועוצמה בכל המצבים" אומרים בחברה. 

הדיפרנציאל החדש מנהל את וויסות אחיזת הגלגלים לכל יחידת בקרת מנוע חשמלי, ומפחית את זמני התגובה בכל גלגל מ-100 מילישניות ל-1, כך נמסר. באחד המבחנים, אומרים בלנד רובר, היה עליו לטפס ולרדת בדיונת 'האדום הגדול' במדבר אל בדייר חמש פעמים ברציפות ללא אובדן ביצועים.


הסולטן: ריינג' רובר חשמלי מתקרב
צילום: יצרן

במקביל לכך, הבקרה התרמית של הסוללה, הנקראת Supreme cooling, נבדקת כדי להתמודד עם תנאי מדבר, עם טמפרטורות העולה על 50 מעלות צלזיוס ולחות של מעל 90%. "בבדיקות שלנו, שכוללות שוב ושוב טיפוס שווה ערך ל-100 מטרים בעלייה בחול דק, הריינג' רובר אלקטריק מתפקד כמו, ובחלק מהמקרים, עולה על גרסאות מנוע הבעירה", מסביר תומס מולר, מנהל הפיתוח. 

לנד רובר מקווה כעת ליצור את מה שצפוי להיות "רכב השטח היוקרתי החשמלי החזק ביותר בעולם". היצרן עדיין שומר בסוד את הנתונים הטכניים המדויקים, אולם אלו עתידים להתפרסם בקרוב.