חברת יונדאי ממשיכה לקדם מיזמים חשמליים של חטיבת איוניק וליזום תוכניות מושקעות במטרה להוביל את ענף הרכב החשמלי. אבל החברה הדרום קוריאנית גם מסתכלת על המגמות בצורה מפוכחת לאור הבלימה במכירות; על פי דיווחים בדרום קוריאה, החברה תקדיש הרבה משקל וחזון לרכבי כלאיים. חוסה מוניוז, שזה עתה מונה למנכ"ל העולמי של יונדאי מוטור אמר שהגיע הזמן להתלבש על הנעה היברידית. "זה ייתן לנו גמישות בזמנים לא בטוחים", כך ציין. 

המנכ"ל הנוכחי ג'יאון צ'אנג, שואף להכפיל את המכירות ההיברידיות העולמיות ל-1.33 מיליון כלי רכב עד 2028. החברה מצפה למכור השנה 510,000 כלי רכב היברידיים. לפי שעה, החברה מתמקדת בהיברידיות פלאג-אין, היברידיות קונבנציונליות, רכבים חשמליים טהורים, טכנולוגיות מימן וגם מנועי בעירה מסורתיים.

"אני חושב שגמישות היא אחד המנופים החשובים ביותר של האסטרטגיה שלנו. אם אתה מוכר פחות מכוניות חשמליות, אתה מוכר יותר היברידיות", אומר המנכ"ל החדש מוניוז. דבריו, כמובן חלים על מותג הליבה, יונדאי וכן על מותג היוקרה ג'נסיס. 

בנוסף לעדכון הטכנולוגיה ההיברידית הקיימת, שמבוצעת בחלקה גם בימים אלו, החברה דוחפת במרץ גם מערכת הנעה לטווח חשמלי גדול יותר, שבהן מנוע בעירה פנימית נמצא על הסיפון כמחולל כוח, מה שנקרא לעתים (כמעט אצל כל היצרנים) מרחיבי הטווח (Range extender). רכבים ראשונים של יונדאי בשיטה זו אמורים להיות מוצגים תחילה בצפון אמריקה ובסין.

יונדאי:
צילום: אלי שאולי

על פי דיווחים קודמים, יונדאי מתכננת להכפיל את היצע הדגמים ההיברידים מ-7 ל-14, יחד עם ג'נסיס. חטיבת הנוסעים עדכנה לאחרונה כי נערכת לקלוט 21 דגמי מכוניות חשמליות עד שנת 2030, במקביל לצי ההיברידי המתגבש. הסגל ינוע בין רכבים חשמליים במחירים נוחים לרכבי יוקרה ובעלי ביצועים ספורטיביים. בתחזית הקרובה, שני מיליון מכלי רכב חשמליים אמורים להימכר ברחבי העולם מדי שנה מ-2030.