אחרי שיגואר טיהרה את שורותיה מכלל הדגמים האחרונים שלה, החל ברכב פנאי (F-פייס, E-פייס) וכלה ברכבי ספורט טהורים כמו ה-F-טייפ הנהדרת, בכירי המותג מאמינים ששיעור הנאמנים בקרב בנק הלקוחות יעמוד על כ-10-15% בלבד, עת הם ישיקו את המותג ב-2025 בסיועה של מכונית הראווה החדשה 00, או בשמה המלא - טייפ זירו זירו. במילים אחרות, מה שהיה, הוא לא מה שיהיה. 

מכונית הסאלון/GT נמצאת עמוק במבחנים וניסויים, כך פרסמנו לפני כמה ימים, ואמש (ב') יגואר בוחרת לשחרר איורים שלה כדי להפציץ את הרשתות החברתיות, משמע להכין את התשתית לקראת החודשים הקרובים. במקביל לכך, תכננו מחדש את לוגו המותג, גם את המסרים - שכעת מכוונים אך ורק לשוק האולטרא יוקרה, עם מחירים שיחלו ב-130 אלף יורו וצפונה משם. 

המותג, כך לפחות נאמר, חוזר לאתוס 'העתק כלום' המקורי של מייסדו, סר וויליאם ליונס. "להיות ייחודי ולא שרירותי - הקסם של יגואר מאוד יקר ללבי - בריטי ייחודי. מותג יוקרה שאין לו מתחרים במורשת שלו, באומנות ובמשיכה הרגשית שלו. זו יגואר בזמן שאנו מחיים אותה. ניצור את אותה תחושת יראה שהקיפה דגמים איקוניים כמו ה-E-Type", אומר מנכ"ל יגואר לנד רובר (JLR) אדריאן מרדל.

התוצאה היא מכונית GT חשמלית עם ארבע דלתות, שעתידה להמכר בסוף שנת 2025 ופותחה על ארכיטקטורה ייעודית לרכב חשמלי. המטרה היא טווח מוצהר של עד 770 ק"מ במחזור ה-WLTP, בעוד האפס הראשון בראשי התיבות מציין אפס זיהום אוויר, בעוד השני מזהה את הקונספט כדגם "אפס", נקודת המוצא לדרך החדשה של היצרן. בין הדברים, רומזים על כ-1000 כוחות סוס. 

יגואר ממציאה את עצמה מחדש
צילום: יצרן

ליגואר יהיו עוד שני כלי רכב חשמליים, מפוארים ועוצמתיים עד 2030, אשר אמורים להגדיל את המכירות עד כ-50 אלף יחידות בשנה לאחר השקתם. הרבה משקל הם אומרים מונח על הגישור בין ההיסטוריה של החברה לבין ה"לקוח החדש", האמיד, וכן חובב הנוסטלגיה, כפי שנעשה בלנד רובר עם הדיפנדר החדש שכנגד כל התחזיות, ועל אף מחירו, הפך לסיפור הצלחה גדול. 

ביקורת

כשיגואר חשפה את המיתוג החדש לפני כשבועיים, עם למעלה מ-160 מיליון צפיות בכלל הפלטפורמות, קמו לא מעט קולות כנגד המהפכה, בייחוד חשו הגולשים, מעריצים, מורת רוח מניתוק סמל היגואר הפראי מחזית הרכבים, מעצם חשיבותו, ומכך שהחברה בוחרת בנרטיב עם אג'נדה חברתית ו"זורקים את המורשת" בת ה-90 לשוליים. 

אבל בראיון ל'פיננשל טיימס', ראודן גלובר, המנכ"ל, סבור כי ההפך הוא הנכון; "אם נהיה כמו כולם לא עשינו כלום - פשוט נטבע. אנחנו צריכים למצב את עצמנו מחדש וברמת מחיר גבוהה מאוד - אנחנו מתרחקים מרכבים מסורתיים". 

יגואר ממציאה את עצמה מחדש
צילום: יצרן