מותג
אוואטר טכנולוגיות נוסדה ב-2018 כמיזם של תאגיד הרכב הענק שבבעלות המדינה צ'אנגאן (Changan) ושל חברת הסטרטאפ ניאו בבעלות שווה שנקראה אז בהתאם: 'צ'אנגאן-ניאו'.שנה מאוחר יותר עזבה ניאו את המיזם וב-2021 נכנסה יצרנית הסוללות CATL כשותפה ונוצר שם המותג 'אוואטר טכנולוגיות'; לאוואטר שת"פ אסטרטגי עם חברת הטכנולוגיה וואווי.
אוואטר הוא ביטוי נוסף למותגי 'פרמיום טק' החדשים מסין – כמו אקספנג, זיקר ניאו – ודגמיו מאופיינים בממדים גדולים, מפרט טכני מתקדם, אבזור עשיר ואיכות החומרים והביצוע אמורה להיות ברמה גבוהה.
אוואטר פיתחה רצפה ייעודית משלה, CHN עם מתח מערכת 800 וולט, הציגה שלושה דגמים – 11, 12 07 – ותציג בקרוב את 08.
דגמים
דגם 11 הוא הראשון בין דגמי אוואטר, הוכרז בסוף 2021 וייצורו החל ב-2022. זהו פנאי-קופה גדול (E-SUV), וחלקו האחורי בהחלט אינו שגרתי. העיצוב הוא של נאדר פאגהיזאדה (Faghihzadeh) שהיה במשך 17 שנים מעצב בב.מ.וו – עיצוב חיצוני לסדרה 6 גראן קופה, סדרה 7 – וב-2019 הצטרף לאוואטר כמעצב הראשי של המותג.אורך בסיס הגלגלים של דגם זה הוא 297.5 ס"מ, אורכו 488 ס"מ, רוחבו 197 ס"מ וגובהו 160 ס"מ. דגם זה מוצע בגרסת מנוע יחיד עם 310 כ"ס ו-2 מנועים והנעה כפולה עם 578 כ"ס. בכל גרסה אפשרות לסוללה של 90 קוט"ש או 117 קוט"ש והטווח נע לפי ההנעה/סוללה בין 555 ק"מ ועד ל-705 ק"מ (תקן סין CLTC).
דגם 12, השני בסדר ההופעה, הושק ב-2023. זוהי מכונית סלון (קטגוריה E) במבנה סדאן-קופה, העיצוב אף הוא של פאגהיזאדה וגם כאן ההופעה אינה שגרתית. בסיס הגלגלים הוא 302 ס"מ, האורך 502 ס"מ, הרוחב 200 ס"מ והגובה 145 ס"מ. דגם זה מוצע עם אותן מערכות הנעה באותן רמות תפוקה ובשלב זה רק עם הסוללה הקטנה יותר.
דגם 07 הוא רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) ובצד הגדול של הסקלה, הוצג השנה וגם הוא במבנה פנאי-קופה; בסיס הגלגלים שלו הוא 294 ס"מ, אורכו 493 ס"מ, רוחבו 198 ס"מ וגובהו 162 ס"מ. דגם זה מוצע הן בגרסה חשמלית עם סוללת 82 קוט"ש – מנוע יחיד: 343 כ"ס ו-37.2 קג"מ, 6.6 שניות ל-100 קמ"ש; 2 מנועים: 598 כ"ס ו-67.4 קג"מ, 3.9 שניות ל-100 – וגם בגרסה היברידית בה מנוע הבנזין (טורבו, 1.5 ל') משמש כמאריך טווח, בהנעה אחורית או כפולה. דגם 08 הוא משפחתית גדולה (קטגוריה D), נצפתה בהסוואה במבחנים אחרונים לקראת השקה, צפויה ב-2025 ונראה כי תחלוק מרכיבים רבים עם 07.