בחודש נובמבר 2024 נמסרו בישראל 18,087 מכוניות, לסך כולל של 258,959 יחידות בחודשים ינואר-נובמבר 2024, כך נמסר על־ידי איגוד יבואני הרכב*.

מסירות אוקטובר ממשיכות לשפר את מגמת המסירות בשוק הרכב בישראל, זה החודש החמישי עם נתון חד-ספרתי, כעת עם ירידה כמעט זניחה ביחס לתקופה זו אשתקד, 2.4%.  
 

מגמות

שינויים בכלל המסירות. נתון זה גבוה משמעותית מזה של נובמבר 2023 – שכולו עמד בסימן המלחמה; אז נמסרו 12,902 מכוניות – ושיעור העלייה הוא 40.2%. נתון מסירות לאחר 11 חודשים ראשונים ב-2024 הוא 258,959 מכוניות; כאמור, ירידה של 2.4%.

בסוף הרבע הראשון הירידה הייתה 16.6%; בסיום מחצית השנה 11%; לאחר רבע נוסף כ-6%; בחודש שעבר 4.6%.

חודש לפני סוף-שנה – 2024 כמעט כמו 2023
צילום: אלי שאולי

רכב חשמלי. היקף המסירות של רכב חשמלי בלבד עם סיום נובמבר 2024 הוא 23.9%, באותה רמה כמו בחודשים האחרונים; לפני שנה: 17.7%. 

מכוניות מסין, מתורכיה. מכוניות מתוצרת סין מובילות את השוק המקומי, והפער בינן לבין אלה מדרום קוריאה גדל והולך: בינואר זהה, עלה לאלפי מסירות – לאחר נובמבר: 13,598 יחידות. לאחר 11 חודשים, מכונית סיניות מהוות 22.9% מיבוא הרכב לישראל; לפני שנה 17.3%; לפני שנתיים: 8.5%. 

החרם התורכי על יצוא לישראל הביא לכך שהמסירות משם כמעט והתפוגגו; ירידה של 40%; מ-8.7% לפני שנה ל-4.9% השנה, עם מספרים נמוכים במיוחד בחודשים האחרונים. 

המותג הנמכר. הפער בין טויוטה שעלתה למקום הראשון בחודש הקודם ובין יונדאי השנייה מעט הצטמצם; 88 יחידות בסוף יוני, לאחר ספטמבר, 3941 מכוניות – כעת: 3608.

*נתוני המסירות מתייחסים רק לרכב במשקל עד 3.5 טון המשווק על־ידי יבואני המותגים בישראל, ואינם כוללים נתוני מסירות של יבוא מקביל, זעיר או אישי. 

חודש לפני סוף-שנה – 2024 כמעט כמו 2023
צילום: עזרא רפאל
 

מותגים

טויוטה ממשיכה להוביל, לאחר שעברה את יונדאי לפני ארבעה חודשים; זו האחרונה מסרה לפני שנה מעל 40,000 מכוניות, קובעת שיא מסירות, אלא שהשנה ירדה באופן משמעותי: 40% עד מחצית השנה, כעת שיפור מסוים הבולט דווקא לאור החרם התורכי. קיה, השלישית, ירדה אף היא אך בשיעור נמוך יותר. העלייה הגדולה ביותר היא של סיאט, ובהפרש, ואליה מצטרפות סקודה עם נתון מכובד, צ'רי משפרת ביצועים, BYD החשמלית-בלבד ממשיכה במופע ההצלחה שלה. מאזדה ללא שינוי, מיצובישי עם ירידה זעירה, סוזוקי ירדה כמו כלל השוק,

עשרת המותגים המובילים – מסירות ינואר-נובמבר 2024

חודש לפני סוף-שנה – 2024 כמעט כמו 2023
צילום: מערכת אוטו
 

מעבר לעשירייה

סובארו עלתה למקום ה-15 על חשבון רנו שירדה שלב. אין שינויים במיקום שאר המותגים.

ואלה הן המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-נובמבר 2024 (בסוגריים: נתוני ינואר-נובמבר 2023): אמ.ג׳י – 6508 יחידות (5201 יח'); טסלה – 6261 יחידות (6334 יח'); סיטרואן – 4974 יחידות (6525 יח'); פולקסווגן – 4770 יחידות (4127 יח'); סובארו – 4147 יחידות (4394 יח'). 

חודש לפני סוף-שנה – 2024 כמעט כמו 2023
צילום: אלי שאולי
 

רכב מחושמל, גם מותגים

נתוני המסירות של הרכב המחושמל בישראל נרשמים על־ידי אגף הרישוי לפי סוגי הנעה: חשמל; היברידי־נטען/בנזין ודיזל; היברידי רגיל, ואלה מצביעים על גידול קבוע במגמת החשמל בכלל, של הרכב החשמלי בפרט, בייחוד בנתח השוק שלהם. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, נמשכת מגמת הירידה בהיברידי-נטען.

רכב מחושמל – ינואר-נובמבר 2024

חודש לפני סוף-שנה – 2024 כמעט כמו 2023
צילום: מערכת אוטו

עשרת המותגים המובילים ברכב חשמלי – ינואר-נובמבר 2024  

חודש לפני סוף-שנה – 2024 כמעט כמו 2023
צילום: מערכת אוטו


שש ארצות הייצור המובילות – ינואר-נובמבר 2024
לאחר 11 חודשים סין ממשיכה להיות היצואנית הראשונה בישראל, מקדימה את מי שהייתה ראשונה קרוב לעשור. נתח השוק של מכוניות מתוצרתה מתקרב ל-23%, עלייה של שליש בנתח השוק ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. דרום קוריאה ירדה בנתח השוק (ב־2.5%), יפן עלתה בלא מעט (3%). נתח השוק של רכב המיוצר בספרד גדול מזה שבשנה שעברה, ואילו תורכיה לא במשחק, עם ירידה משמעותית, בנובמבר רק 59 יחידות. 

חודש לפני סוף-שנה – 2024 כמעט כמו 2023
צילום: מערכת אוטו