על אף שוולוו נסוגה מהחלטתה להתמקד רק במכוניות חשמליות, המותג ישיק בתחילת השנה הבאה את הסדאן החשמלית הראשונה שלו, ה-ES90 הסאלונית, כך מדווחים כלי התקשורת בסין. הדגם ימוצב כספינת דגל, איתות למה שיגיע בהמשך, ויסמן את נקודת ההתחלה להשקת חמש מכוניות חשמליות חדישות, מתקדמות יותר של השוודים. 

ה-ES90 פותחה עם התמקדות בשוק הסיני, חובב רכבי הסדאן ארוכי בסיס הגלגלים, אך היא עתידה להיות זמינה ברחבי העולם. היא תחלוק לא מעט תכונות, מכללים עם רכב הפנאי שטח EX90, ובהתאם לקו הייצור, ה-ES90 תוברג בדומה לו על הפלטפורמה החשמלית SPA2. הייצור אמור להתבצע בסין במפעל השייך לחברת האם, ג'ילי. 

אחריו, יגיע ה-EX60 ב-2026 בפלטפורמה נפרדת. להבדיל מ-ES90, לרכב הפנאי תהיה חשיבות אסטרטגית מכרעת במקביל לגרסת הבעירה שלו, ה- XC60 בסגמנט הבינוני. הוא ימלא תפקיד משמעותי בהגדלת נפח המכירות של הדגמים החשמליים בוולוו בשל הצפיפות והתחרות בקטגוריה הפופולרית ביותר. דגם זה יהיה, כך מסתמן, הראשון לנצל את פלטפורמת SPA3 החדשה, פיתוח נוסף של ה-SPA2.


וולוו תחשוף את הסדאן החשמלית בשנה הבאה
צילום: יצרן

עוד עולה, כי שלוש מכוניות חשמליות נוספות נמצאות בפיתוח. המנכ"ל ג'ים רואן אמר כי "חלקן יהוו חשמול של הדגמים הנוכחיים שלנו וחלקן יקחו אותנו לסגמנטים חדשים". פלטפורמת ה-SPA3 החדשה עליה מבוססת ה-EX60 הוכשרה לקלוט מגוון רחב יותר של סגנונות מרכב, כולל סטיישן חשמלית אודותיה דנו בוולוו, גם בג'ילי בשנתיים האחרונות כמקבילה ל-V60. 

גמישות

בוולוו תולים תקוות גדולות ב-SPA3: הפלטפורמה ו"מאגר טכנולוגי" משותף לכלי רכב חדשים הם "חלק חשוב מהמסע שלנו", כך מנהל התכנון אריק סברינסון לכלי התקשורת באנגליה. "אם יש לנו את הארכיטקטורה הזו בכל המפעלים שלנו וכל המוצרים שלנו מבוססים עליה, נוכל להתמקד בהפיכת המכוניות לטובות יותר. זה ייתן לנו הרבה גמישות בעתיד".

סגל המכוניות החשמליות הנוכחיות של וולוו הולך ונבנה, החל מלמטה ועד למעלה - מרכבי הפנאי EX30, EX40, EX90 וכלה ברכב דמוי הקופה C40. המיניוואן החשמלי של וולוו/ג'ילי EM90 לא צפוי בינתיים להיות זמין מחוץ לגבולות סין. 

לאחרונה, כאמור, שינתה וולוו את התחזית, על פיה תשווק רק מכוניות חשמליות משנת 2030 ואילך. במקום זאת, 90 אחוז מכלל המכוניות שתמכרנה תהיינה חשמליות בלבד או היברידיות פלאג-אין, בעוד השאר מוגדרות כמיקרו היברידיות על בסיס מנועי בעירה. בה בעת, וולוו ממשיכה לבחון את מחזורי המכירות והנטיה של הלקוחות לעבור לרכבי פלאג-אין באחוזים גדולים יותר כחלק מתכנית החשמול הכוללת.