באירוע שנערך באוקטובר הציגה טסלה מכונית קומפקטית אוטונומית מלאה עם שני מושבים ללא הגה או דוושות, רובוטקסי, שאמורה לעלות פחות מ-30,000 דולר (28,350 יורו). בנקודה זו, נדמה היה שנסתם הגולל עבור אלרטרנטיבה רגילה. אלא שלפי דיווח מסין, החברה האמריקנית עובדת גם על טסלה ברמת כניסה המיועדת לנהיגה עצמית שעתידה להכנס למחזור המכירות בשנה הבאה.

לפי מידע שעולה בכלי התקשורת בסין, טסלה קומפקטית יותר בשם Model Q מתוכננת לצאת לדרך באמצע 2025, אך ייתכן שהתאריך יידחה לרבעון 4. ייצור המכונית החשמלית, שאורכה כמעט ארבעה מטרים צפוי להיות זול משמעותית בהשוואה אל מודל 3; המחיר בארה"ב לאחר סובסידיות (לא גבוהות) צפוי להיות באזור 25,000 דולר (23,620 יורו).

על פי הפרסום, טסלה שיתפה את המידע בכנס משקיעים שארגן 'דויטשה בנק'. על פי מקורבים לפרויקט, הדגם Q אמור להיות קטן בכ-15 אחוז וקל יותר ב-30 אחוז לעומת מודל 3. האורך הרשמי, צפוי להיות 3,988 מילימטרים, בעוד שמודל 3 אורכה כ-4.7 מ'. המכונית הקטנה תורכב על פלטפורמת הרכב "העדכנית ביותר של טסלה", מה שיפחית את עלויות הייצור בכמחצית, דווח. 

על פי הנתונים הידועים לנו, היא תהיה זמינה בשתי סוללות של 53 ו-75 קילוואט שעה (קוט"ש). באשר לסוג הסוללה, טסלה תשתמש ב-LFP (ליתיום ברזל פוספט) בדגם Q, כמו בגרסה הבסיסית של דגם מודל 3. הטווח יהיה מוערך ב-500 קילומטרים, מסתמן שעל פי מחזור WLTP הנהוג גם בארץ. 

המחיר של דגם Q יהיה מתחת ל-30,000 דולר בארה"ב, בהתחשב בהטבה של 7,500 דולר שמקבלים כיום רוכשי מכוניות חשמליות באמריקה. בחבילות מסוימות, המחיר בארה"ב עשוי להיות נמוך עד 25,000 דולר. לפי טסלה הכריזה שהיא תשווק אותה בתחילה לארה"ב, אולם אם היא תיוצר גם בסין, ייתכן שתהיה זולה עוד יותר, ברף ה-20 אלף דולר, אם כי זה נשמע אופטימי מדי. 

הטסלה הקטנה, לעתים נקראה מודל 2, בפעמים אחרות מודל Q, הוכרזה לפני כארבע שנים על ידי אילון מאסק. הוא הצהיר על מחיר של 25,000 דולר לפני מסים, אולם לפי הצהרות קודמות של מאסק, יכול להיות שיצוץ דגם אחד מסין ואחד המוקדש לאירופה בהבדלים קלים.