המכונית ערכה את הופעת הבכורה שלה בגרנד פרי האחרון של אבו דאבי, ולפי מרצדס היא תיבנה ב-250 יחידות בלבד - ועם מנה גדושה של יכולות: היא מצוידת מנוע 4.0 ל' ביטורבו V8 עם 585 כ"ס ו-82 קג"מ בצימוד אל הנעה כפולה, מתלים אדפטיביים ותיבה אוטומטית 9-מהירויות עם יחסי העברה מקוצרים. הביצועים? מהירות מרבית של 315 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות. כדי לפוגג את החרדות, מסופקת מערכת בלימה עם 6-בוכנות לקליפר של חטיבת המירוצים.
על אף שהיא תולדה של מרצדס-AMG SL, ה-Purespeed נוצרה בהשראת רכבים היסטוריים, בהם ה-SLR מ-1955. היא בנויה בסידור דו-מושבי ללא שמשה קדמית, ללא קורה A, והיא תוכננה בטיחותית עם "הילה" המדמה את התקן הנוכחי של מכוניות הפורמולה 1 מאז 2018. מסיבה זו, היא משווקת עם קסדות ממותגות להן אינטרקום אינטגרלי המתואמות עם המכונית, הכרחיות לנהיגה בה על הכביש ועל המסלול. החבילה האווירודינמית חדשה לחלוטין בדגם זה עם כנף אחורית וספוילר קדמי מתכווננים, בהשראת חלק מהאלמנטים מה-AMG One ויש גם כיסויי קרבון לגלגלי ה-21".
חלל הפנים הדו-גוני עוצב על ידי AMG, וזה כולל מושבי קרבון עם מערכת Multicontour לתמיכה מרבית בגוף, וכן את הכרונוגרף האנלוגי של IWC Schaffhausen בלוח המחוונים במארז פחמן אף הוא. זאת ועוד, מסופקת גם במת הסאונד של Burmester בהספק של 1,170 וואט ואפקט תלת ממדי, כיסוי גג מיוחד ועוד קישוטים ספציפיים, תאורת אווירה, מערכת מולטימדיה MBUX מעודכנת וכן תקבלו אותה עם לוחית, עליה מוטבעת הספרה שמייצגת את מקומה בסדרה המוגבלת.
"מרצדס-AMG PureSpeed היא הדרך הישירה ביותר לחוות ביצועים. הודות לעיצוב הפתוח של מכונית ללא גג או שמשה קדמית, שום דבר לא מפריד בין הנהג והנוסע לסביבה, מה שמאפשר להם להעריך במלואו את הרכב, הכביש והנוף עם כל החושים שלהם. העיצוב המרשים מפרש מחדש אלמנטים של מכוניות מירוץ אגדיות ויוצר צללית מרתקת ונצחית", כך מייקל שייבה, מנכ"ל חטיבת AMG.
אין כרגע מידע לגבי מחיר רשמי. ה-SL63 של AMG מתומחרת בארה"ב ב-210 אלף דולר, והסברה היא שכאן מדובר בקפיצת מחיר דרמטית כדי לשמר את מעמדה.