יבואנית פיג'ו בישראל, קבוצת לובינסקי, השיקה היום (רביעי) את הדור השלישי של דגם הפנאי הקומפקטי 3008. 

דגם זה נחנך ב-2009 והדור השני, שהושק ב-2016, הצליח מאוד בזכות עיצוב מרשים, סביבת נהג מקורית, אבזור עשיר וביצוע ראוי. 

הדגם החדש מושק כאן שנה לאחר שהוצג, תשעה חודשים לאחר שנהגנו בו, כאשר הדגם הפורש אזל מהמלאי עוד בתחילת 2024.  

צילום: פיג'ו
 

דגם אחד

העיצוב של הדור החדש של 3008 ממשיך בדרכו של הקודם, אך ההופעה מודגשת יותר וספורטיבית באופייה. בעיקר בולטות חזית רבת-נוכחות ושמשה אחורית משופעת ליצירת מבנה של פנאי-קופה. סביבת הנהג במבנה i-קוקפיט, בו ההגה נמוך ביחס, מעליו התצוגה – צג "21 הכולל את לוח המחוונים והצג המרכזי; תקני ברמות האבזור הגבוהות, אופציה בנמוכה. 

דגם זה היה עם הצגתו ראשון בקבוצת סטלנטיס שהוטמעה בו הפלטפורמה החדשה 'STLA מדיום' – והוא גדול מקודמו: בסיס הגלגלים 273 ס"מ, האורך 453 ס"מ, הרוחב 189 ס"מ והגובה 167 ס"מ; להשוואה, בדגם הפורש בסיס הגלגלים 267.5 ס"מ, האורך 445 ס"מ, הרוחב 184 ס"מ והגובה 162 ס"מ. נפח תא המטען 520 ליטרים (590 ל' בגרסה הרגילה הקודמת, 390 ל' בהיברידית-נטענת).

צילום: פיג'ו
 

שתי גרסאות

פיג'ו 3008 מוצע בישראל עם מנוע בעירה פנימית או בגרסה חשמלית. בגרסה הראשונה מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 136 כ"ס (5500 סל"ד) ו-23.4 קג"מ (1750 סל"ד), וצמוד לו מערך היברידי-מתון (48 וולט) המייצר 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. הרכב יאיץ ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות וירשום 201 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת היא 18.2 ק"מ/ל'. משקל גרסה זו הוא 1573 ק"ג. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

בגרסה החשמלית מנוע יחיד המייצר 210 כ"ס ו-35.2 קג"מ, ההנעה קדמית, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.8 שניות והמהירות המרבית 170 קמ"ש. לסוללה 73 קוט"ש, הטווח המוצהר 499 ק"מ והספק הטעינה המהירה 160 קילוואט. משקל גרסה זו 2108 ק"ג. אנשי היבואן ישקלו בהמשך את יבוא הגרסה ההיברידית-נטענת (195 כ"ס).

צילום: פיג'ו
 

שלוש הצעות

גרסת ה-1.2 ליטר מוצעת בשתי רמות אבזור. הראשונה היא 'אלור', ומחירה 187,000 שקלים. במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, 2 צגים "10 (אופציה ליחיד "21), תאימות סלולרית ואלחוטית, תפעול הילוכים מההגה; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. תוספת גג 

גרסה זו, כמו-גם הגרסה החשמלית, מוצעת ברמת האבזור 'GT' – ומחירה 207,000 שקלים בבנזין, ו-259,000 שקלים בחשמל. במפרט: תאורת לד אדפטיבית ומתקדמת יותר, חישוקי "20 (בגרסה החשמלית) גג זכוכית בשחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם משופרים במבנה וכוללים אוורור, חימום ועיסוי, צג "21, ריפוד עור נאפה. במפרט הבטיחות גם מרכוז הרכב בנתיב. 

לרכב אחריות של 36 חודשים ועד 100,000 קילומטרים ולסוללה אחריות ל-8 שנים ו-160,000 ק"מ. בתקופת ההשקה יינתן לרוכשים הטבה של שני טיפולים ראשנים בחינם.

צילום: פיג'ו