הרכב מתוכנן לשנת הדגם 2025, ובכמה היבטים, ה-Urban Cruiser מייצג צעד נוסף עבור טויוטה במסגרת היעדים שהציבה (והוצבו בפניה) להפחתת החתימה הסביתית שלה עד שנת 2035, וניטרול מוחלט עד 2040. יעדים, שהחברה היפנית שואפת לממש עם תמהיל טכנולוגי שכולל היברידי, פלאג-אין, חשמלי וגם ומימן - תוך התחשבות בצרכי הלקוחות, ללא אמירות חד ממדיות.
אורבן קרוזר מבוסס על פלטפורמה מוקדשת למכוניות חשמליות. במידותיו, הוא באורך 4,285 מ"מ, רוחב 1,800 מ"מ וגובה של 1,640 מ"מ, עם בסיס גלגלים של 2,700 מ"מ (140 יותר מהיאריס קרוס). הקווים הם בעלי אופי "הרפתקני", עם קשתות גלגלים שריריות והרבה מיגונים מפלסטיק בחלק התחתון. החלון האחורי דק, ומתחתיו מקבצי האור המחוברים ברצועת פלסטיק שחורה.
טויוטה רוצים שהרכב ירגיש "בנוח" בפקקים, ועל פי הפרמטרים שלו הוא באמת מיועד לנוע בעיר בקלילות; לרכב הפנאי החשמלי מעגל סיבוב של 10.4 מטר.
מתחת לפני השטח, הוא יהיה זמין עם שתי סוללות ליתיום-ברזל-פוספט. גרסת ה-49 קוט"ש משודכת לדגם הכניסה עם מנוע קדמי של 106 קילוואט (144 כ"ס) ומומנט של 20 קג"מ. בהמשך, תהיינה שתי גרסאות עם סוללה גדולה יותר, 61 קילוואט: גרסת הנעה קדמית עם 128 קילוואט (174 כ"ס) ו-20 קג"מ, וכן גרסת הנעה כפולה עם 135 קילוואט (184 כ"ס) ומומנט של 31 קג"מ. דגם זה משתמש במנוע חשמלי נוסף של 48 קילוואט (65 כ"ס) על הסרן האחורי. הספק הטעינה אינו ידוע.
בפנים, האורבן קרוזר נעזר בסממנים מקוריים יותר ביחס ליאריס קרוס, מבחינת אופי, תמה ובכלל הנדסת אנוש. לוח המחוונים גדול, עם ארבעה פתחי אוורור אנכיים גדולים, מנהרה מרכזית מאסיבית עם בורר ההילוכים, כפתורי בחירת מצב הנהיגה וניהול הבלימה הרגנרטיבית. בחלק העליון יש מקום למסך גדול המשלב את לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.25" ומוניטור ראשי בגודל 10.1".
קיבולת תא המטען לא נחשפה, אך לאורבן קרוזר יהיו מושבים אחוריים עם הזזה על מסילה כסטנדרט, כדי לספק יותר מקום לנוסעים או למטען, בהתאם לצרכים; הורדת משענות הגב, יוצרת רצפת העמסה שטוחה לחלוטין. בהתאם לרמת האבזור, ניתן לבחור במושבים המופעלים חשמלית, גג פנורמי קבוע ובמת סאונד של JBL וכן תאורת אווירה עם תריסר גוונים. במפרט הבטיחות, האורבן קרוזר מגיע כסטנדרט עם חבילת Toyota Safety Sense, עם נהיגה אוטונומית רמה 2.
טויוטה תחשוף את האורבן קרוזר במסגרת תערוכת הרכב בבריסל במהלך ינואר (שם גם תוכרז מכונית השנה באירופה 2025). המחירים, נותרו בגדר סימן שאלה. מהיבואנית לישראל יוניון מוטורס נמסר כי לאחר האירוע בבריסל יתקבלו פרטים מדויקים יותר לגבי מועד שיווקו בארץ.