רנו אישרה כי דגם ה-R5 Turbo 3E, שהוצג כרכב מחקר (חד פעמי) בתערוכת פריז 2022, יהיה מיועד  לייצור סדרתי אך מוגבל כמותית. החדשות מגיעות ישירות מלוקה דה מיאו, מנכ"ל קבוצת רנו, שהתראיין בסרט התיעודי "אנטומיה של קאמבק" ודן בהמצאתה מחדש, תחת עולמות החשמל. 

ה-R5 Turbo 3E תופק 44 שנים לאחר הרנו 5 טורבו המקורית, ממנה היא יורשת את הנוסח הסגנוני והקישוטים, ומקבלת מראה רטרו-עתידני שנבחר היטב כדי להתכתב עם חשיבותה ההסטורית. חלק מהפרטים האווירודינמיים הם מחווה לגרסת הראלי של שנות ה-80 המוקדמות, עם כמה פרטים מקוריים כמו שקע הטעינה שנמצא באחד מכונסי האוויר האחוריים. רכיבי גוף רבים יהיו עשויים מפחמן כדי להפחית משקל ולהגביר את הקשיחות המבנית תחת עומסים. 

בדומה ל-R5 Turbo, גם לגרסה החדשה תהיה מערכת הינע שמכלליה מוצמדי זנב, אך בפרשנות חשמלית כמובן: המנועים יהיו בתוך הגלגלים האחוריים, כדי לחלץ הספק כולל של למעלה מ-500 כ"ס ותאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש תוך כ-3 שניות. לפיתוח המכונית הזו, מסביר רנו, "כל האנשים הטובים ביותר של הקבוצה מגויסים".

רטרו: רנו תייצר 5-טורבו חשמלית
צילום: יצרן

הסרט התיעודי אגב, הוא מיני-סדרה בת ארבעה חלקים, הזמינה למנויי Prime Video (שירות הסטרימינג של אמזון), המספרת את סיפורה של Renaulution שהושקה על ידי לוקה די מאיו, תוכנית החומש שהושקה ב-2020 והחלה מעין "מטמורפוזה" שמטרתה לשנות את המודל העסקי של הקבוצה ולהתייחס לשינויים הגדולים המתרחשים בתחום הרכב. 

רטרו: רנו תייצר 5-טורבו חשמלית
צילום: יצרן

אין כרגע מידע מדויק לגבי מספר היחידות שתיוצרנה או המחיר. גרסת הבסיס של ה-5 חשמלית מחירה באירופה כ-25 אלף יורו, ועד גרסת 'אלפין' שהעפילה ל-32 אלף יורו. ה-5 טורבו החשמלית, מטבע תכונותיה, הייחוס, תגבה מחיר הרבה יותר גבוה. לרנו תהיינה עוד מספר מכוניות בגוון תקופתי בשדרה החשמלית, כולל רנו 4 בגרסה רגילה וגרסת פנאי הרפתקנית בהמשך הדרך (כבר הוצגו).