כעס בממשלת גרמניה על פולקסווגן: "אתם מותג עממי - תפעלו כך"
משרד הכלכלה הגרמני מטיח בקונצרן האשמות קשות בשל תמחור לא סביר לרכבים החשמליים"שם החברה שלכם הוא פולקסווגן ("מכונית העם"), לא מכוניות יוקרה," אמר האבק. "גרמניה חייבת להיזהר שחברות סיניות וחברת טסלה האמריקאית לא ישלטו בשוק הרכב שלנו בעתיד. גרמניה יכולה לעשות יותר כדי להפוך תחרותית ומשמעותית יותר מול כוחות מבחוץ".
זמן קצר קודם לכן הציע שר הכלכלה הצעות: זיכוי טעינה של 1,000 יורו בקניית מכוניות חשמליות משומשות או חדשות ותמריצי מס לבעלי הכנסה קטנה ובינונית. האבק גם רוצה להפחית את מס החשמל לרמת המינימום האירופית.
לפי דיווחים, משרד הכלכלה בוחן גם את שוק הרכב המשומש: "כדי לגרום שם להתעוררות, יש לסבסד בדיקות סוללה מקצועיות ב-100 יורו. בדיקת הסוללה נועדה לתת לרוכשים הפוטנציאליים ודאות לגבי מצב מצבר/סוללת הרכב המשומש - ובכך לגבי שוויו השיורי של הרכב".
בשל המשבר התקציבי בגרמניה, ההקצאות שנועדו להיטיב עם רוכשי המכוניות החשמליות, מה שמכונה "בונוס סביבתי", הופסקה לחלוטין בסוף 2023. לאחר מכן, הביקוש לרכבים חשמליים מלאים בגרמניה קטן בצורה דרסטית כי המחירים עלו במקביל לגניזת כל הבונוסים והסיוע הממשלתי לרוכשי רכב חשמלי. פוליטיקאים ויצרני רכב דוחפים כעת לבחון צעדי מימון חדשים.
בהעדר סובסידיות, מכוניות חשמליות יקרות משמעותית ממנועי בעירה דומים. אי לכך, פולקסווגן רוצה לשווק רכבים חשמליים תמורת 25,000 יורו או פחות מכך כבר ב-2026. אולם לפי המידע הנוכחי, לא יוצג רכב חשמלי מלא בכ-20,000 יורו לפני 2027, כפי שדרש שר הכלכלה. עוד מסתמן, לפי הדיווחים, כי רכב כזה לא ייבנה בגרמניה מכיוון שעלויות הייצור המקומיות תהיינה גבוהות מדי.