בעוד פרארי הכריזה כי בשנה הבאה תיחשף המכונית החשמלית הראשונה שלה, למבורגיני נוקטת בגישה מעט יותר מחושבת, זהירה בכל הכרוך במעבר לחשמל. המכונית החשמלית הראשונה של למבורגיני הייתה יכולה לצאת לדרך ב-2028, אבל מותג מכוניות הספורט האיטלקי בוחר להמתין כמעט שנתיים נוספות, לקראת 2030 עד להזנקתה.
"השוק של מכוניות ספורט יוקרתיות עדיין לא בשל לחשמול מוחלט", אמר המנכ"ל סטפן וינקלמן, לפי סוכנות הידיעות רויטרס. עוד מחדד כי "אנחנו לא חושבים ש-2029 הוא שלב מאוחר מדי להחזיק מכונית חשמלית. אנחנו פשוט לא חושבים, שהשוק בסגמנט שלנו יהיה מוכן ב-2025 או 2026", אמר וינקלמן לכתבים במטה למבורגיני בבולוניה.
למבורגיני מתרכזת כרגע ובכלל מקצה משאבים אל עבר הנעה היברידית פלאג-אין. החל מהשנה, כל הדגמים - החל במכוניות הקצה רבואלטו וטמרריו וכן רכב הפנאי שטח Urus - מחושמלים בצורה חלקית כדי לצמצם את זיהום האוויר תוך שמירת היכולת הגבוהה. ההתמקדות אינה בהשגת הטווח החשמלי הגדול ביותר האפשרי מבחינתם, אלא בהגברת הביצועים.
למבורגיני לא ממהרת להתקדם עם חשמול, הסביר וינקלמן. לפי רויטרס, החברה גם עדיין מחכה לראות כיצד תתגבשנה התקנות באיחוד האירופי בשנים הקרובות. "אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה קדימה", אמר ראש החברה. "יש דיונים על דלקים סינתטיים, וזו הזדמנות טובה למגוון המכונית שלנו".
המכונית החשמלית הראשונה של למבורגיני - הקונספט לנזדור (בתמונה), איננה אלא מכונית אב טיפוס רחוקה מאוד משלב הייצור, אך זו תהיה התשתית עבור דגם חדש לחלוטין ולא תחליף לרכב קיים. לדברי וינקלמן, המשמעות היא שתהיה השפעה מתונה על נתוני המכירות של החברה - "זה יכול אפילו להגדיל אותם", כך אמר. פרטים נוספים על רכב הייצור ייחשפו בהמשך.
וינקלמן, ששלל אפשרות של ספין-אוף מקבוצת פולקסווגן, הבטיח אז, גם היום שלמבורגיני תמשיך להיות מיוצרת רק באיטליה. בתשובה לשאלה לגבי ההשפעות האפשריות של המכסים שהבטיח הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, על מכוניות אירופיות, וינקלמן היה חד משמעי: "אנחנו אפילו לא יכולים לחשוב על למבורגיני המיוצרת מחוץ לאיטליה".