יבואנית רכבי קופרה לישראל צ'מפיון מוטורס החלה לשווק בארץ את רכב הפנאי החשמלי טווסקאן, למעשה ה-SUV הראשון של המותג (בייבוא סדיר) בעל הנעה אלטרנטיבית מלאה (קופרה בורן הוא תוצר של סיאט והיה זמין בייבוא מקביל). הרכב ישווק בגרסת הנעה אחורית, הנעה כפולה ועם סוללה אחת בקיבולת 77 קוט"ש ושלוש רמות גימור, הבכירה היא ה-VZ בעלת מאפיינים, תכונות ספורטיביים ועם גישה ממוקדת יותר כלפי הנהג. 

טווסקאן, רכב פנאי סגמנט C, אותו פגשנו לא מכבר בהשקתו העולמית מבוסס כמו רבים מאחיו לקונצרן (אנייאק, ID4-5) על רצפת MEB; הוא בעל מידות קונבציונליות (באופן יחסי לקבוצה) עם סיומת דמוית קופה, מרכב 5-דלתות, מתהדר בבסיס גלגלים של 2.76 מ', אורך של 4.64 מ', רוחבו כ-1.86 מ' וגובהו 1.6 מ', עם תא מטען בנפח של 540 ל' ללא קיפול.

ההבחנה בין הדגמים נעשית באמצעות רמות הגימור - 'אימרסיב' ו'אנדורנס', שכן אלה משודכות אך ורק להנעה אחורית, בעוד ה-VZ ( לה גם תת מפרט 'אדרנלין') היא בעלת שני מנועים חשמליים והנעה כפולה ומוטיב נהיגה מעט יותר טמפרמנטי וחד (חלוקת מומנט, היגוי משופר) כמצופה.  

פנאי חשמלי ראשון לקופרה בישראל: החל שיווק טווסקאן
צילום: קופרה

בדגמים להם הנעה אחורית מדובר במנוע אחד לו 285 כ"ס ו-55 קג"מ, המאיץ בו מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות ועם טווח נסיעה של כ-560 קילומטרים בממוצע. גרסת ה-VZ, עם מנוע חשמלי נוסף מלפנים - ומשקל גדול כמעט ב-200 ק"ג מדגם הכניסה (2.3 טון), מייצרת 340 כ"ס ו-69 קג"מ, אך מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ועד 180 קמ"ש מרביים. טווח הנסיעה - 516 קילומטרים עד התרוקנות.  הספק הטעינה המרבי של הטווסקאן הוא 135 קילוואט/שעה, כך שניתן - במסוף מהיר, להשיב כ-80% בפרק זמן של חצי שעה. טעינה בעמדה ביתית אורכת כ-7 שעות. 

פנאי חשמלי ראשון לקופרה בישראל: החל שיווק טווסקאן
צילום: קופרה

כל רמות הגימור מגיעות כסטנדרט עם מערכות הגנה אקטיביות רבות, אם כי בדגם ה-VZ התאורה האדפטיבית הקדמית היא מסוג מטריקס. בציוד התקני, החל ב-אימרסיב, תמצאו צג מולטימדיה ראשי 15", בקרת אקלים תלת אזורית, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, בורר מצבי נהיגה, ממשקי אפל ואנדרויד, חימום הגה, תאורת אווירה, דלת תא מטען חשמלית, פנסי LED קדמיים ואחוריים וחישוקי 19". 

פנאי חשמלי ראשון לקופרה בישראל: החל שיווק טווסקאן
צילום: קופרה

רמת אבזור 'אנדורנס' מקבלת חישוקים מוגדלים ל-20", במת צלילים של חברת Sennheiser עם 11 רמקולים בקבינה, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ומצלמת 360 מעלות. גרסת ה-VZ כוללת בנוסף להכול גם מתלים אדפטיביים, תקרה פנורמית, חישוקי 21", וכן תאורת אווירה היקפית מתקדמת יותר. 

המחירים לטווסקאן יחלו ב-243 אלף שקלים, עבור ל-258 אלף שקלים וכלה ב-289 אלף שקלים לגרסת ה-VZ. 

מסגרת האחריות: רכב - שנתיים (שנה שלישית בתוספת 1000 שקלים), סוללה 8 שנים או 160 אלף ק"מ (המוקדם ביניהם).