"זהו מספר גבוה להפליא והתוצאות מאשרות שנהגים אוהבים את ה-EV ושה-EV כאן כדי להישאר", אומר ג'ואל לוין, יו"ר GEVA. רק אחוז אחד מהנשאלים אמרו שהם יחזרו לרכב בנזין או דיזל. 4 אחוז היו בוחרים ברכב היברידי פלאג-אין אם היו צריכים להחליף את המכונית שלהם מחר. "תוצאות אלה מאשרות שנהגי מכוניות חשמליות מרוצים מאוד מהבחירה שלהם וכי הדיווחים על ירידה בפופולריות של מכוניות חשמליות מוגזמות מאוד", אמר פטר האוגנלנד, סגן המזכיר הכללי של האיגוד.
עלויות שוטפות נמוכות יותר הן המניע החשוב ביותר לרכישת רכב חשמלי, על פי הסקר. "זה צריך להיות מקור לפתיחת עיניים עבור קובעי מדיניות ברחבי העולם. שוק דינמי של כלי רכב חשמליים הוא חיוני להפחתת חתימה סביבתית מתחבורה בכבישים. כדי להשיג מטרה זו, כלי רכב חשמליים חייבים להיות נוחים כלכלית עבור כולם", אומרת אלן היפ, חברת מועצת המנהלים באיגוד נהגי הרכב החשמלי ההולנדי.
היתרונות הסביבתיים של כלי רכב חשמליים צוינו כמניע השני בחשיבותו לרכישת דגם ללא מנוע בעירה, שכן גם הפקת חשמל, סוללות כרוכה בתהליכים מזיקים. בכל הנוגע לשאלת החסרונות בנהיגה במכונית חשמלית, התוצאות מראות שנקודות התורפה הגדולות ביותר הן הזמינות המוגבלת של עמדות טעינה מהירה, טעינה שגוזלת זמן והשבתה תכופה של מטענים מהירים בשל תקלות.
הסקר של GEVA, ארגון ללא מטרת רווח שמונה 64 איגודי רכב חשמלי מכל העולם ומאגר נתונים מ-330 אלף נהגים, בדק הפעם 23 אלף נהגים מ-18 מדינות במהלך אוגוסט-נובמבר האחרונים, והוא הראשון מסוגו, גם בהיקפו, שניסה לאמת את מידת המחויבות של בעלי הרכב החשמלי להמשך השימוש בו, יתרונותיו וגם נקודות התורפה שעדיין מעכבות את החדרתו לשוק בשיעור גבוה יותר.
"זה מראה שנהגי רכב חשמלי דומים לצרכנים באופן כללי - הם רוצים נוחות וחוויה נטולת טרחה. למרות שרוב הנהגים של הרכב החשמלי טוענים בבית רוב הזמן, פיתוח פתרונות טעינה ידידותיים לצרכן הוא חיוני לצמיחת מסה גדולה של משתמשים במכוניות החשמליות", אומר כריסטיאן פיטר, מנהל איגוד נהגי הרכב החשמלי באוסטריה. "נהגי EV הם לב ליבה של מהפכת EV המתמשכת הזו. ידע מעמיק על נהגי EV הוא חיוני", אומרת סילביה רוז'אס, מנכ"לית, איגוד הרכבים החשמליים בקוסטה ריקה.