חברת ניאו (Neo) נמנית על מספר מותגי יוקרה מוגדרים שהגיעו אלינו מסין, יחד עם הונגצ'י למשל, גם ווי, וכן יאנגוונג של BYD, ולמעשה כמעט כל תאגיד גדול המכבד את עצמו בסין מטפח מותג יוקרה  - טוב יותר או פחות, זה כבר תלוי במידת ההשקעה והיעדים הגאוגרפיים שלו. ניאו יש לומר לא מבדילה את עצמה רק במחיר, סטטוס נרכש או בתואר "פרמיום", אלא מתהדרת בטכנולוגיית החלפת סוללה בין היתר, וזו כשלעצמה אינה זולה לתחזוקה.   

ב-21 בדצמבר 2024, במהלך ה-Nio Day בגואנגג'ואו, כן, יש להם יום כזה, הציגה היצרנית הסינית רשמית את המותג Firefly, והכריזה על הדגם הראשון שיימסד את הרכבים החשמליים הזולים ביותר שלה באירופה ובכל נקודה אחרת בעולם.

היא תגיע לאירופה ברבעון השני של 2025, ותהיה נוכחת באותו פלח שוק כמו מכוניות רטרו-חשמליות בהן רנו 5 E-tech, וכן מול דגמים פחות "הרפתקניים" ויותר כלכליים כמו פולקסווגן ID.3 ו-BYD דולפין, אך בה בעת תרחיק את עצמה מרף המחירים הנמוך ביותר אותו מאלכסת למשל אותה דונדפנג בוקס שנחתה עכשיו בארץ במחיר של 114 אלף שקל. 

לא רק יוקרה  - כך ניאו תכבוש את אירופה
צילום: יצרן

Firefly הוא מותג שנוצר על ידי כריס תומאסון, סגן נשיא מחלקת העיצוב ב-Nio, מעצב תעשייתי עם נסיון רב בב.מ.וו ופורד, שהצטרף לחברה הסינית בשנת 2015. בהשראת הגחלילית (אותו מעופף השייך למשפחת החיפושיות הליליות), תומאסון אמר שהוא יצר סמל לחופש ובהירות או תאורה טבעית, כלומר 'פיירפליי', כמותג רכב מגלם תפישה הוליסטית של חופש תנועה וביטוי אישי.

Firefly היא מכונית חשמלית קומפקטית המיועדת לשימוש עירוני, אך הפרטים הטכניים אודותיה לא פורסמו או דווחו. הקווים בכל אופן רבועים והולמים את הצורך ברכב בעל שדה ראיה מיטבי, שטח חלונות גדול עם צללית אווירודינמית בעלת סרחים מאוד קצרים, מקבצי תאורה מלפנים ומאחור עם שלושה אלמנטים מעגליים ושבכה קדמית ייחודית המאופיינת בתמה אובלית.

בפנים יש מערכת מולטימדיה מלאה עם סיוע קולי מתקדם, מושבי בד, תקרה פנורמית מעל הראשים, הרבה פונקציות ואפליקציות כמקובל, וכן יש גם חבילה מלאה של בקרות הגנה חכמות, כולל סיוע חניה אוטומטי שמסוגל אף לעזור בעת תמרון במקומות צרים (ניאו משקיעה מאמצים רבים בבטיחות רכביה החשמליים).  

לפיירפליי החביב תא אחסנה קדמי גדול ( frunk ) של 92 ליטר, מצויד במערכת ניקוז לאחסון חפצים רטובים, ותא מטען אחורי מרווח עם מושבים מודולריים מתקפלים לחלוטין, שמביאים את הקיבולת של הנשיאה שלו מאחורי השורה השנייה עד ל-1,250 ליטר. 

הבטיחות הפסיבית ניכרת כאן על ידי תשע כריות אוויר, כולל כריות אוויר נוספת להגנה טובה יותר על הראש והחזה, וכריות וילון המעניקות הגנה מקורה ה-A ועד קורה C, המגדילות את הכיסוי של המושבים האחוריים ב-40%. המכונית גם נבנתה תוך שימוש משמעותי בסגסוגות פלדה וסגסוגות אלומיניום בעלות חוזק מבני מוגבר, המהווים 83.4% ממבנה השלדה.

ה-Firefly יגיע לראשונה לכבישים בסין באפריל 2025, וצפוי להגיע לאירופה ברבעון השני של אותה שנה, במחיר של קצת פחות מ-20,000 אירו. בגרמניה מעריכים שניאו תמצב את הדגם הזה כמעין "תת פרמיום" והמחיר יהיה קרוב יותר ל-30 אלף יורו. בעתיד נדע יותר לגבי אפשרויות שיווקו בארץ.