כלמוביל, יבואנית המותגים הסיניים ג'אקו ואומודה (J&D), החלה בהכנות להשקת דגמים חדשים של מותגים אלה במהלך השנה הקרובה. כזכור, בחודש האחרון של 2024 החל שיווק הגרסה ההיברידית-נטענת של דגם הפנאי J7, וזהו רק מהלך מקדים לפעילות ב-2025. 

למרות שינויים בתכניות שהביאו לדחייה של חודשים אחדים בהגעת הדגמים הבאים, צפויה פעילות רבה של שני המותגים-אחים האלה ב-2025. 

לפי כלמוביל, כבר כעת נרשמו יותר מ-2000 הזמנות ל-J7 ההיברידי-נטען, והיבואנית תציג בהמשך השנה חידושים גם בדגם עצמו. 

ממש כאן יצוין כי סימול הדגמים של ג'אקו ישונה, ואלה יצוינו בספרות בלבד עם הוויתור על האות הלטינית, וכך J7 יהיה ל-7. 

אומודה מגיע 

דגמי מותג אומודה ישווקו בישראל החל מהרבעון השלישי של 2025, אז ייחנך גם המותג עצמו בישראל. עד אז יוחלט איך ומתי יושק אומודה 9, הרכב הגדול של המותג. זהו דגם פנאי בגודל בינוני (D-SUV) המבוסס על צ'רי אקסיד, בסיס הגלגלים שלו 280 ס"מ וזה יוצע עם חטיבת כוח היברידית-נטענת המאפשרת טווח של 160 ק"מ בחשמל בלבד.

ג'אקו ואומודה – חמישה דגמים עד סוף 2025
צילום: אומודה

זוהי אותה חטיבת כוח המשרתת גם את ג'אקו 8, וכמו דגמים אחרים אלה יחלקו מכלולים רבים. מכיוון שמדובר ברכב יקר יחסית, ייתכן ש-9 ימתין להגעת אומודה 7, דגם שיש לו בסיס גלגלים מוארך ביחס לזה של אומודה 5 (המוכר כאן כצ'רי FX). הרכב יגיע עם מנוע בנזין בלבד או בגרסה היברידית-נטענת. 

בסוף השנה אמור להגיע אומודה 3, דגם פנאי קטן שיוצע עם מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר ו-1.5 ליטר, גם בגרסה היברידית, גם בחשמלית.

גם של ג'אקו 

ברבעון השלישי של 2025, ייתכן וממש עם תחילתו במחצית השנה, יושק ג'אקו 8, דגם פנאי כמו צ'רי טיגו 9 ואומודה 9. דגם זה מוצע עם שורת מושבים נוספת לשישה נוסעים, ויוצע גם בגרסת חמישה נוסעים.  


ג'אקו ואומודה – חמישה דגמים עד סוף 2025
צילום: יצרן

בדגם זה גרסה היברידית-נטענת המצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר להספק משולב עד 500 כ"ס בגרסת הנעה כפולה, והוא יוצע עם סוללה רגילה או גדולה יותר לטווח נסיעה בחשמל בלבד שינוע בין 90 ל-160 ק"מ.

ברבעון השלישי של 2025 יוצע בארץ דגם נוסף של ג'אקו – רכב פנאי קטן (B-SUV) הגדול ביחס לקטגוריה, נקרא '5', וזה יוצע תחילה עם מנוע בנזין ובגרסה חשמלית, וברבעון הרביעי תצטרף גם גרסה היברידית.