אלו זמנים רגישים לאחד מעמודי התווך שעליהם מבוססת מטריית מותגי סטלנטיס, המתחזקת מעל תריסר חברות. מותג פיג'ו, ממשיך להתמודד עם אתגרים מורכבים בזכות הטרוגניות רוחבית, ועל כן המשימות בפניו קשות יותר בשנה הבאה. הצרפתים ממשיכים להתקדם בימים אלו עם תוכנית רב ממדית ויסודית, שלמרות כל מה שחווינו בתחום החדשנות ב-2024 לא חושף הרבה מהדברים הצפויים בשנה הבאה.
במיקרו, פיג'ו עובדת כעת על מיזם שמטרתו להגביר את נתוני המכירות של דגם שהיה ונותר מרכזי עבור החברה, ובמידת האפשר גם יעקוף את פולקסווגן גולף. מדוע הגולף? כפי שפורסם בדוח המסירות האחרון באירופה, הדגמים המסורתיים ממשיכים למלא את השורות הראשונות. והגולף - כיום בדור 8.5, תסיים את 2024 במקום השני עם יותר מ-200 אלף מכירות - עדות נוספת לכך שמי שהספיד את השמות הוותיקים, את מנועי הבנזין ושם את כל הז'יטונים שלו על הרכב החשמלי - צריך לחשוב פעמיים.
אנחנו מדברים כמובן על ה-308, שהפער בינה לבין הגולף הסתכם ב-120 אלף מכירות - ועל כן הרצון העז בפיג'ו לצמצם את ההפרשים. הדור הנוכחי נחשף במרץ 2021, דור שכניסתו סימן לא טכנולוגיות מתקדמות אלא גם מיתוג - לוגו חדש למשל, וכן הדור השלישי של ה-308 סומן בחישמול.
הדגם המשווק כיום באירופה - ומעולם לא הגיע לארץ בשל מחיר גבוה, מגפת הקורונה, וביקושים גדולים מעבר לים, זמין בין היתר בגרסאות היברידיות מתונות (MHEV), פלאג-אין היברידיות (PHEV) ו-100% חשמלי, ה-308-E.
ה-308 הבאה תוכשר על עיצוב חיצוני דרמטי עוד יותר, ותצויד במערכות נהיגה חדשות עם היבטים דינמיים ממוקדים. בנוסף, סגל המנועים יורכב מחדש; ישנם דיווחים עדכניים שמצביעים על כך שמנוע הדיזל 130 כ"ס לא יהיה זמין יותר ולכן, ההיצע יורכב ממנועי בנזין עם טכנולוגיית 48 וולט היברידית מתונה (MHEV), גרסאות הפלא-אין ההיברידיות מוגדלות טווח והגרסה החשמלית שתהיה גם היא בעלת טווח גדול ה-ר-ב-ה יותר מ-416 הקילומטרים הנוכחיים שלה, כלומר מעל 600 קילומטרים.
אם הכל יתמשש לפי התכנית, ה-308 החדשה תיחשף במחצית הראשונה של 2025. האם בפעם הבאה נראה אותה בישראל? ימים יגידו.