הם הולכים ומתמעטים, מנועי הדיזל; בחניונים, בחברות ההשכרה, בידיים פרטיות. סקנדל דיזלגייט עשה את שלו, המחירים עלו, ובכלל יצרני הרכב כבר לא יכולים ליישר קו עם הרגולציות הסביבתיות במחיר משתלם; פליטת ה-NOx גבוהה יותר במנועי דיזל לעומת מנועי הבנזין, וזאת על אף שחלו שדרוגים מול תקני יורו 6 ו-7 בשנתיים האחרונות והזיהום הצטמצם.

אבל, לא כולם גונזים את השיטה ואת עדרי המומנט הנהדרים של מנועים אלו. מחד, רוב היצרנים מצאו את התחליף המושלם בהיברידיות כדי להפחית את מדדי ה-CO2 ולהקטין את צריכת הדלק, אבל יש כמה מותגים שממשיכים לשים את מבטחם בסולר, שהוא יעיל מאוד מבחינת ביצועים ומועדף לאלפי הקילומטרים שהוא יכול לצבור. 

ב.מ.וו כבר הבהירה את עמדתה בנוגע לסולר, והדגישה את הפוטנציאל שקיים בדיזל אך עם סייג אחד: יש להקצות לכך הרבה מאוד כסף כדי לייצר המשכיות. ואולם במרצדס, יודעים שגישה כל כך חד צדדית תהיה מבחינתם בגדר התאבדות כלכלית,  במיוחד אם לוקחים בחשבון שיותר ממחצית מסך המכירות של מכוניות החברה באירופה מצוידות מנועי דיזל.

מרצדס, מעשית, היא היצרנית היחידה באירופה שעדיין מצמידה דיזל אל היברידיות פלאג-אין, כמו גם בבנזין. היצרן הגרמני סבור שככל שצריכת הדלק נמוכה יותר והטכנולוגיות מודרניות יותר, כך המנועים יהיו נקיים יותר. מנגד, הם לא יהיו זמינים בכל צי הדגמים של מרצדס בגלל עלויות הפיתוח, ועל כן החליטו לארגן מחדש את ההיצע.

מרצדס מחויבת למנוע הדיזל
צילום: מערכת אוטו

החל משנת 2025 נהיה עדים למהפכה של ממש. כיום, למותג שני מנועי דיזל שפורסים שמיכה רחבה כדי למלא השורות ואת רצון הלקוחות, עם יחידת ארבעה צילינדרים שמגיעה עד 190 כ"ס ומנוע שישה צילינדרים בשורה שמעפיל מעבר ל-300 כ"ס. המשמעות? גרסאות הדיזל לא תהיינה זמינות בדגמים בסיסיים, היינו A קלאס או וריאציות שלה כמו CLA ולכן, מי שחפץ במנועי סולר ימצא אותם רק מסדרה C ואילך, למעט מכונית העל היוקרתית AMG GT. 

אם נשים בצד את כל הענף המסחרי, הנשען בצורה מוחלטת כמעט על רכבי דיזל, המחויבות של מרצדס וחטיבת הפרטיות כפופה כמובן לשינויים ברגולוציות. אך לפי התחזיות, אלה תאפשרנה לחברה להמשיך עם מנועי הסולר מעבר ל-2030, בהנחה שגם יהיה ביקוש רציף מצד הלקוחות.