חומת המכסים של נציבות האיחוד שנועדה למנוע הצפה של רכבים חשמליים סינים ביבשת אירופה גרמה לשינוי בקרב היצרנים הסיניים - השקעה מוגדלת ברכבים היברידיים למשל (שאינם מושפעים מהמיסוי כאמור), הקמת מפעלים (או רכישה של מפעלים קיימים) באירופה כדי לעקוף את המכסים, וכן מאמצים דיפלומטיים לצמצם את גובה הגזירות, תוך המטרת איומים המתבססים על מיסוי מוגדל על חברות כמו מרצדס, ב.מ.וו, להן נתח מכירות גדול בסין. 

בעוד דברים אלו מתנהלים ברקע, התמונות הראשונות של BYD סיגל תועדו לאחרונה ברחובות בריסל, בלגיה, כלומר אישרו שהדגם מגיע, חרף המסים, לפני המועד שעליו הכריזה החברה בשנה הקודמת. סיגל, בשונה למשל מסיל סדאן, או אטו 3, סיל U, גם שאר הדגמים, היא מכונית חשמלית שתהיה לה חשיבות הרבה יותר מעשית עבור האירופים - מכמה סיבות.

ראשית, היא עולה פחות מ-10 אלפים יורו בשער החליפין הנוכחי בין המטבע הסיני לאירו שיכול להסתכם איפשהו, אחרי כל המיסים בסביבות ה-16 אלף יורו. דבר שני, מדובר במכונית עירונית עם פרופורציות כהלכה לפקקת של הערים המרכזיות; עם אורך של 3.78 מטר ובסיס גלגלים של 2.5 מטר, סיגל, עם מרכב חמש דלתות ומקום לחמישה נוסעים מוצבת בהררכיה קצת מתחת לדולפין.  


עכשיו זו תחרות: BYD סיגל נחתה באירופה
צילום: יצרן

סיגל מוגדרת סגמנט A, אבל היא ארוכה ב-10 ס"מ מהממוצע בקבוצה וקצרה למשל ב- 8 ס"מ מדאצ'יה ספרינג - אחת החשמליות הקטנות המבוקשות כיום בכמה שווקים אירופיים (איטליה למשל) שם היא מתומחרת ב-18 אלף יורו (בארץ ב-130 אלף ש' לערך בייבוא מקביל). זה לא אומר שתהיה לה נחיתה נוחה אבל היא תהנה מיתרון שכרוך בלוח הזמנים, עד שתגבר היריבות מצד דונגפנג (בוקס), יונדאי אינסטר, גם קיה EV1 בבוא היום, וכן ליפמוטור T03. כלומר, לסיגל תהיה הזדמנות לכבוש את הקהל בטרם יפציעו רכבי ה-20 אלף יורו של רנו, פולקסווגן.  

במהלך נובמבר נמכרו מעל 56 אלף יחידות של הסיגל בסין, מה שאיפשר לה לסגור את החודש עם  תואר המכונית החשמלית הנמכרת ביותר לפני טסלה מודל Y, עם עלייה של 38% בהשוואה לאותו חודש ב-2023. BYD נוקטת בתמחור אגרסיבי מאוד עבור הסיגל שמטרתו לנטרל את הביקוש עבור דגמי בנזין או אפילו דגמים היברידיים.   

בסין, הסיגל זמינה בשלוש רמות גימור עם אותו מנוע של 75 כוחות סוס ושתי סוללות בקיבולת 30.08 קוט"ש או 38.88 קוט"ש. טווח CLTC של קצת יותר מ-300 ו-400 ק"מ, תלוי בסוללה הוא הנתון המוצהר על ידם (במחזור WLTP, קטן ב-15-20% לערך). הספק הטעינה הוא 40 קילוואט/שעה כדי להחזיר לה מ-30 ל-80% מהטווח תוך פחות מחצי שעה.

סיגל, שתמכר בארץ במיתוג 'מיני דולפין', אמורה להתייצב בישראל במהלך שנת 2025 דרך אפיקי היבואנית שלמה מוטורס. עוד הרבה על התוכניות של המותג לשנה הבאה עבור השוק הישראלי, תוכלו לקרוא כאן.