ההצלחה המסחרית של ה-T-Roc שכנעה את ההנהלה הבכירה של פולקסווגן לעבוד על דור חדש בהקדם האפשרי. ככל הידוע, יהיו לו שורה של חידושים טכניים חשובים מלמעלה ועד למטה, בפרט המעבר מפלטפורמת Mqb ל-Mqb evo שיכשיר עבורו קליטת מערכות הנעה מחושמלות בתוך ההיצע המעודכן, אך גם ידרוש הגדלה משמעותית בגודלו של הרכב. 

על פי מידע שמגיע מגרמניה, פולקסווגן בוחנת הארכת ה-T-Roc בכ-10 סנטימטרים, מ-4.23 מ' ל-4.33 מ', לצד גידול נוסף בעיקר בבסיס הגלגלים (2.59 מ') כדי להבטיח מרווח פנימי גדול יותר. 

השינוי הגדול של פולקסווגן טי רוק
צילום: יצרן

מבחינת נראות הוא ישמור על המוטיב של הדגם היוצא, אך הוא יושפע מאוד מהאבולוציה אליה התוודענו בטיגואן למשל, גם מהרכבים החשמליים החדשים ביותר של המותג. עיקר השינוי יהיה בהגדרת המראה הקדמי שלו והזנב, תוך ניתוק קשר מהדור הראשון של 2017. על המשכיות ל-T-Roc קבריולה, אף אחד לא מדבר ברצינות בשלב הזה, מנימוקים מובנים. 

כדי לא לצמצם את מרחב ההכנסות שלו, פולקסווגן תמשיך לבסס אותו עם מנועי בעירה - 1.0 ל' ו-1.5 ל', כפי שאנחנו מכירים גם מהדגם בישראל. מעל מנועים אלו, ה-T-Roc יקבל חיזוק עם גרסאות היברידיות מתונות והיברידיות פלאג-אין, אך חשוב לציין שלא יהיה בנזין מסורתי לרמת הכניסה אלא חבילה מיקרו היברידית. 

הנתונים של ה-T-Roc, רכב פנאי המבוסס על גולף ומוצב בין ה-טי קרוס לטיגואן, מעניקים לקונצרן, לחטיבת הפרטיות גושפקנא לבצע בו את כל השינויים לעיל. בסיום השנה הוא התברג במקום הרביעי ברשימת רבי המכר באירופה עם מעל 186 אלף מסירות, לא רחוק מהצמרת שם נמצא עוד פולקסווגן (גולף) עם 199,546 מסירות, שנייה רק לדאצ'יה סנדרו (אבל בפער) עם קרוב לרבע מיליון מסירות מתחילת 2024. הטיגואן אגב, מדורג במקום ה-8 (קרוב ל-180 אלף מסירות).