הסטארט-אפ הגרמני Volocopter הגיש בקשה לפשיטת רגל בבית המשפט בקרלסרוהה, גרמניה. החברה היא מהמוכרות בתחום ה-eVTOL, רכבי המראה ונחיתה אנכיים חשמליים, ובשנים האחרונות מומנה גם על ידי מרצדס בנץ וקבוצת Geely.

מטרת הפרויקט, כמו אחרים בגזרת "המכונית המעופפת", הייתה ליצור פתרון ניידות חלופי בערים הפקוקות ביותר בעולם. אחרי שהוקמה ב-2011, מבחני הטיסה הראשונים יצאו לדרך בשנת 2017, אך מיד צפו כל הבעיות הרגולטוריות שצריך להסדיר לפני מתן שירות זמין לציבור: הקשיים הטכניים הקשורים לכלי הרכב הלכו יד ביד עם העדר תקנות גלובליות בנושא תעבורה אווירית ותקני בטיחות.

הצהרת פשיטת הרגל מגיעה אחרי חודש של ספקולציות, ולמעשה ג'ילי הסינית נשארה בתמונה גם על רקע תחזית פסימית מאוד. שווי החברה מוערך כרגע ב-110 מיליון דולר, נתון סמלי בהשוואה למחיר של 1.9 מיליארד דולר ב-2022. בספטמבר האחרון, בתקווה למשוך משקיעים, דווח על גיוסו האפשרי של דיטר זטשה, דמות "על" לשעבר בחברת מרצדס כמנכ"ל החדש ב-2025.

"אנחנו מקדימים את המתחרים שלנו במונחים של טכנולוגיה, בדיקות טיסה והסמכה", אמר דובר החברה. "תהליך חדלות הפירעון הזה מאפשר לנו לבנות מחדש ולמשוך את ההשקעה הדרושה כדי להשלים את המסע שלנו לשוק."

ה"מכונית המעופפת" ה"טקסי מעופף", ייצר לא מעט עניין בשנה האחרונה, אך נראה שחלק מהיצרנים המעורבים בפיתוחם חוו אירועים דומים ל'ולוקופטר'. גם חברת 'ליליום' הגרמנית עמדה בפני סגירה וניצלה ברגע האחרון לאחר שנמצאו גורמי מימון חדשים. חברות נוספות שפועלות בתחום זה כוללות גם את הזרוע האווירית של חברת אקספנג הסינית שהציגה את ה-Land Aircraft Carrier שאמור לצאת לדרך ב-2026. בניגוד לשאר החברות, לאקספנג אין דאגות כלכליות.