בעוד שבארצות הברית נראה שהחלום על נהיגה אוטונומית התנגש במציאות, לפחות עבור חברות מסוימות כמו קרוז של ג'נרל מוטורס, שהייתה מעורבת בתאונה מחרידה ב-2023 במסגרתה פגעה המכונית בהולכת רגל וגררה אותה, סין דוחפת את הטכנולוגיה הזו על ידי קידום, בין היתר, של בניית "כבישים חכמים" ותשתית לתמיכה תחבורה ציבורית ללא נהג.
בנוסף לבייג'ינג, עיריות נוספות נוקטות יוזמה כדי לממש את הרכב האוטונומי, כמו ווהאן, שאישרה שורה של תקנות לפיתוח "רכבים מחוברים חכמים": בסך הכל, 19 ערים כבר נתנו אור ירוק לבצע ניסויים ברכבים ללא נהג, על מוניות ואוטובוסים.
בין החברות המובילות בתחום זה זה ניתן למנות את Apollo Go (בבעלות ענקית הטכנולוגיה Baidu) וטסלה, שמקווה להציג את טכנולוגיית ה-FSD שלה (ראשי תיבות ל-Full Self-Driving) בסין עד החודשים הראשונים של 2025, במטרה להתחיל בייצור של הרובוטקסי בשנה שלאחר מכן. טכנולוגיה זו זכתה למקצה עדכונים נרחב לאחרונה.
להבדיל מסין, בשאר העולם יש הרבה חשש מפני השימוש במכונית אוטונומית, לא רק בשל הבעיות הרגולטריות והביטוח. בשוויץ למשל, רק לאחרונה אישרו צו מיוחד שייכנס לתוקפו ב-1 במרץ, אשר מסדיר את השימוש בפונקציית חניה אוטומטית מלאה ללא נהג בתוך הרכב - אך ורק במקומות חנייה תקניים או בבית. בישראל אגב, אין אישור לעשות שימוש במערכות אלה, ועל כן אינן זמינות.
צעדים זהירים אלו, ממחישים, בזעיר אנפין עד כמה רחוקה המכונית "האוטונומית" מהגשמתה ככלי תחבורה פרטי. מה שלפני עשור היה נדמה כ"פסע" מיישום, גם על ידי מותגים כמו 'אפל', עשוי לקחת עוד הרבה מאוד זמן.