נתון זה גבוה במעט מאשר זה של השנה הקודמת שהיה 278,091 כלי רכב, ובין השאר הוא תוצאה של היקף מסירות גדול ממחצית השנה ועד לסופה.
מעבר לנתון זה, המשמר היקף מסירות שנתי הקרוב ל-280,000 מכוניות בשלוש השנים האחרונות ברציפות, בולטות שתי מגמות משמעותיות ביותר בשוק הרכב הישראלי.
הרכב החשמלי שנתח השוק שלו היה פחות מאחוז ב-2020, מהווה כיום רבע מכלל המסירות השנתיות, ואת כולן עשה על-חשבון הדגמים עם מנועי בעירה פנימית בלבד; הרכב ההיברידי התחיל במחצית הראשונה של העשור ב-21%, משמר בשנים האחרונות כרבע מהשוק.
סין, שהיקף המסירות של דגמים שנוצרו בה היה כאחוז אחד אך בראשית העשור, היא ראשונה ב-2024 לאחר שעברה את דרום קוריאה, ששלטה בתחום זה למעלה מעשור.
מותגים ודגמים. במהלך מחצית העשור נוספו בישראל קרוב ל-40 מותגים, זאת לאחר שבמחצית שקדמה לו נוספו רק 3 מותגים, וכעת מדובר ב-88 מותגים(!). בנוסף, מספר הדגמים הנמכרים בפועל עלה בשליש, מ-318 ל-423.
מחירים. המחיר הממוצע של הרכב בישראל עלה ב-25% ביחס ל-2019 – אבל: הוא כולל את הרכב החשמלי היקר יותר, וזה מצדו ירד ב-5% מאז 2021 (לפני כן: מעט מדי דגמים, חלקם ממש יקרים). מחיר הרכב הרגיל עלה בתקופה זאת ב-20%.
טויוטה הייתה למותג הנמכר ביותר, עוקפת את יונדאי שהייתה ראשונה כאן מזה יותר מעשור כמעט ללא הפסקה (קיה, החברה אחות, שנה אחת). יצוין כי ב-2023, יונדאי הראשונה קבעה שיא מסירות ייחודי של מעל 40,000 יחידות.