שלא במפתיע, לאור הצגת דגמים חדשים כמו אלרוק, ובעתיד אפיק, תהיה שנת 2025 המועד שבו סקודה תחשוף התאמות ויזואליות ומעשיות ברכב הפנאי החשמלי הראשון של החברה, ה-Enyaq.

בקבוצה שלו, מדובר בעדכון אסטרטגי מחויב לא רק בשל מחזור חיי הדגם (כמחצית דרכו מאחוריו) אלא גם מול התחרות; רכב הפנאי החשמלי של סקודה יצא לראשונה בשנת 2020 וכעת הוא מתכתב ביחס ישיר לשפת העיצוב החדשה, ה-Modern Solid, אליה התוודענו באלרוק. 

החזית משתנה מאוד. השינוי המשמעותי ביותר בסקודה אניאק החדשה נוגע לחזית, כאשר מקבצי האור המפוצלים וה"חתימה" מורכבים מסדרה של לדים המחוברים זה לזה בשורה של נקודות אור דקות החוצות את האף. גם השבכה הזוהרת הגדולה תוחלף, בעוד הלוגו על מכסה המנוע יפנה את מקומו אל כיתוב המותג. האורות האחוריים ללא שינוי, אך יש להם עיצוב חדש של נורות ה-LED בתוכם.

כמו הדגם שנמצא כיום בהיצע, ה-Enyaq החדש יהיה זמין עם מרכב SUV ו-SUV-coupé, עם גג בעל סיומת נמוכה ופרופיל אווירודינמי מודגש יותר. כרגע איננו יודעים לספר כיצד ישתנה תא הנוסעים, אך אנו יכולים להמר על מקצה שיפורים בחומרים ושדרוגים מהותיים בכל הנוגע לטכנולוגיית המולטימדיה, הבטיחות ובכלל ממשקי האינפורמציה שלו. 

בקרוב בארץ: מתיחת פנים לסקודה אניאק
צילום: יצרן

סקודה יכולה לבחור בשיפורים שנעשו בשנה האחרונה ברכבים החשמליים של הקונצרן, אבל כרגע אין דיווח רשמי לגבי עוצמה, טווח או ביצועים. כרגע מצביעים בגרמניה על הספקים שבין 179 ל-286 כ"ס (עד 340 כ"ס לגרסת הקופה), הנעה אחורית או לכל הגלגלים וסוללות של 62 או 77 קוט"ש.  

סקודה אניאק דורג בצמרת מסירות הרכב החשמלי באירופה במהלך נובמבר האחרון; הוא דורג שני רק לטסלה מודל Y עם כ-10,000 מסירות - גידול של כמעט 18% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וכן הישג נאה לפני טסלה מודל 3 (כ-8,500 יחידות) והרבה לפני מקבילו מקבוצת פולקסווגן, ה-ID.4 שסיים עם 6,456 מסירות. 

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, מעריכה כי מתיחת הפנים של האניאק תגיע לישראל ברבעון השלישי של 2025. אלרוק יהיה בארץ בחציון השני.