על פי פרסומים שונים סיטרואן לא מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים; בכירים בחברה מאותתים, לא ממש בגלוי, שהם עשויים לפזול אל מחוזות ה"לואו-קוסט" פעם נוספת, אך זאת מבלי להתפשר על היצירתיות שהפכה לסימן ההיכר של המותג מאז היווסדו.
מה שככל הנראה עומד על הפרק, וגם דברים אלו נמסרו בזהירות יתרה, הוא החייאת C4 קקטוס, אם כי לא בטוח שהמונח ישוב להתנוסס על קורות המרכב. בסיטרואן חושבים שבין שני רכבי ה-'איירקרוס' הקיימים - C3 ו-C5 (דגם חדש יוצג בקרוב) נפער וואקום שאפשר למלא אותו בדגם זול, רב שימושי ואולי גם חשמלי - תלוי בעלויות הפיתוח, שיאתגר את הרכבים החדשים של דאצ'יה.
ה-C4 קקטוס, נזכיר, הגיע בתקופה של משבר כלכלי, כאשר סיטרואן יזמה מכונית קומפקטית אטרקטיבית ומאובזרת במעט מאוד כסף. ב-5 בפברואר 2014 הושק הרכב בפורמט שנראה לקוח מקטלוג רכבי הראווה, בעיצוב כמעט חייזרי אך עם נוחות נסיעה רהוטה. מאחורי הקלעים, C4 קקטוס זכה להצלחה על ידי שמירת עלויות מבוקרות, הודות לשימוש בפלטפורמה ישנה עבור מכוניות קטנות וביצועים ממזריים.
להוציא האות והספרה, בהשוואה ל-C4 הנוכחי כמעט ואין קווים מקבילים, מכיוון שזה האחרון משתמש ברצפה מודולארית וכל הקונספט השתנה מקצה לקצה - כך גם המחיר הסופי לצרכן, כך גם החומרים והאיפיון. מתיחת הפנים של קקטוס ב-2018 סימנה את תחילת הסוף, לאור התייקרות חומרי הגלם והנדידה לטכנולוגיות אחרות.
מה שיכול לממש את ההזדמנות להמציא את הקקטוס מחדש טמון ב-C3 החדשה; פלטפורמת ה-"Smart Car" פותחה על ידי חברת Tata Consultancy Services ההודית עבור המותגים הזולים של מטריית סטלנטיס, כלומר תחילה נקבע מחיר (נמוך) ולאחר מכן הקצאת תקציב לרכיבים בודדים (גם לא יקרים). כך, סיטרואן ידעו מההתחלה כמה מושקע וכמה יוחזר, ולכן מדובר כיום באחד הרכבים הזולים ביותר באירופה.
על אותו עיקרון השתמשה דאצ'יה, וזו גם המתכונת שהביאה אותה למעמד שהיא נמצאת בו כיום. לכן בסיטרואן משוכנעים ש-C4 חדשה אפשרית, אבל עם תשומת לב גדולה מאוד לאבזור והביצועים, כך שהלקוחות לא יקבלו חווית משתמש "אולטרא" דלה.
"מחיר המכוניות עולה, אבל כמות הכסף שאנשים יכולים להשקיע ברכב לא. במקרה של מכוניות חשמליות, זה אפילו יותר גרוע, כי הם רוצים שאנשים יקנו מכוניות יקרות יותר, אז חוזרים ליסודות - רכב מאובזר אך פשוט, תכליתי וידידותי הוא משהו שאנו רואים בו הכרחי", כך אומר מנכ"ל סיטרואן תיירי קוסקס.
עוד סימן חיובי הוא שכלל היצרנים, גם יוקרה, הגיעו להבנה שאי אפשר להתבסס רק על חשמל. מנועי בעירה זוכים כעת להארכה בזמן והערכה מחודשת מצד הלקוחות, וגם באיחוד האירופי כבר לא כל כך נחושים לקבור את עידן הבנזין והדיזל כל כל מהר ובצורה חד צדדית. סיטרואן, בהחלט עשויה לנצל את הזמן הזה כדי לפתח קקטוס חדש.