בשלב זה, שום מידע לא דלף על הבכורה האירופית, ככל הנראה זו צפויה בעוד כמה חודשים גם כדי לפצות על הירידה במכירות שנרשמה ב-2024, במיוחד באירופה, אחרי שמודל Y הפסידה את תואר המכונית הנמכרת ביותר לדאצ'יה סנדרו, ממש בישורת האחרונה. אי לכך, מודל Y החדשה איננה זמינה לרכישה באתר טסלה הישראלי כרגע.
בסין, מודל Y המחודש מוצע בגרסאות RWD עם מנוע יחיד והנעה לכל הגלגלים בגרסת טווח ארוך. גרסת ההנעה אחורית טוענת לטווח של 593 ק"מ במחזור ה-CLTC הסיני (הרבה יותר אופטימי כמובן מה-WLTP האירופי, לפחות ב-15%), בעוד שה-Long Range מגיע לטווח מרבי של 719 ק"מ.
דגם ה-220 קילוואט/300 כ"ס בחבילת הנעה אחורית מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.4 שניות ותומך בהספק טעינה של עד 170 קילוואט, בעוד שגרסת הטווח הארוך של 250 קילוואט/340 כ"ס תסיים את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות ובעלת הספק טעינה של עד 250 קילוואט/שעה. לא פורסם מידע על גרסת פרפורמנס, אך סבירות גבוהה שזו תצטרף להיצע בחודשים הקרובים - אחרי השקת הדגם באירופה.
מבחינה אסתטית, מודל Y מחקה את הסייברקאב במעט, גם את מודל 3. בדומה לחזית, גם מאחור יש פנסי LED עם חגורת תאורה ייחודית, אך כדי לא ליצור בידול מוגזם, טסלה משמרים חלק מצורת ה-C של הגרסה הקודמת. המידות בכל אופן קצת משתנות: 4,797 מ"מ אורך (47 מ"מ+), 1,920 מ"מ רוחב ו-1,624 מ"מ גובה, עם בסיס גלגלים של 2,890 מ"מ. המשקל עולה מעט ל-1,921 ק"ג עבור ה-Rwd ו-1,992 ק"ג עבור ה-AWD.
תא הנוסעים, לעומת זאת, מתכתב בצורה ברורה עם מודל 3 באמצעות מקצה חידושים שרובם מוקדשים להגה הרב-תכליתי ולמערכות המולטימדיה, בהן כמעט כל הפונקציות המובנות ניתנות לניהול מתצוגת ה-15.4", וכן קיים מסך 8" ליושבים מאחור, דרכו ניתן לתפעל חלק ממערכות הפנים כמו המיזוג למשל. כן התווספה מערכת אלקטרונית לקיפול המושבים האחוריים. לגבי גרסת ה-6 מושבים, טרם נחשף מידע.
מה עוד? יש עדיין חמישה צבעים זמינים: אפור כהה הוא היחיד המוצע ללא תוספת תשלום, בעוד שכדי לקבל את מודל Y החדש עם מרכב לבן או תכלת צריך תוספת של 1,000 יורו. עבור הצבעים האדומים והאפור בהיר, לעומת זאת, צריך להוסיף כמעט 1,600 יורו. חלל הפנים שחור כסטנדרט, אבל תמורת 1,060 יורו תוכלו לקבל אותו בגרסה הלבנה.
עוד בחבילה, קיימות מספר אופציות לנהיגה מסייעת. בנוסף לבסיסית, המוצעת כסטנדרט, קיימות שתי גרסאות נוספות של הטייס האוטומטי עם פונקציות ניהול חניה אוטומטיות ושינוי נתיב, כמו גם תכונות אחרות: בהתאם לחבילה, העלות היא 4,240 או 8,480 יורו.