60 שופטים מ-23 מדינות בחרו בחודשים האחרונים את הפיינליסטיות, שלאט לאט צומצמו לשבע בלבד מעשרות משתתפות. רנו 5 הוכתרה כמנצחת הגדולה השנה ובפער לא קטן מהיריבות שלה וכל זאת במסגרת תערוכת הרכב הקטנה שהתקיימה בבריסל, בלגיה (במקום ז'נבה, שבוטלה כאמור).
עם 351 נק' בצמרת ה-כל צרפתית, אל המקום השני ובהפרש גדול העפילה קיה EV3 עם 291 נק', במקום השלישי סיטרואן C3 עם 217 נק', יונדאי אינסטר במקום הרביעי עם 171 נק', דאצ'יה דאסטר במקום החמישי עם 168 נק', קופרה טראמר עם 164 נק' דורגה מעט אחריה ואת השביעיה חותמת אלפא רומיאו ג'וניור עם 137 נק'.
הזכיה של רנו 5 ואלפין שוב ממחישה לנו עד כמה השתלטה המכונית החשמלית על סדר היום, על אף הביקורת הצרכנית בנוגע למחירים, תשתיות ומיסוי. רנו 5 היא חלק מגל ראשון של דגמים "נגישים"; היא מתומחרת באירופה ב-25 אלף יורו, בדומה לסיטרואן C3 החשמלית, ושתיהן תצאנה להתמודד עם הנחשול הסיני. המכירות בכל אופן מעידות שהקהל מגיב בחיוב; רנו מסרה מעל 4,000 יחידות בנובמבר - פי 4 מהחודש הקודם.