פולקסווגן ID.7 היא מכונית סדאן, נמוכת קומה ובעלת מקדם גרר נמוך. תכונות אלה, בין היתר מסייעות לה "לבזבז" פחות אנרגיה, ולראייה, יש לה לכך גם חותמת מדעית; המכונית שברה שיא יעילות במעגל מסלול נרדו, דרום איטליה: ID.7 Pro S סטנדרטית מבחינה טכנית עם 210 קילוואט (286 כ"ס) עברה מרחק של 941 קילומטרים בטעינת סוללה אחת (86 קוט"ש נטו). זה חרג משמעותית מטווח ה-WLTP המרבי (בשילוב) של עד 709 קילומטרים ב-232 קילומטרים - או 32.7 אחוזים.
לפי פולקסווגן, הצריכה הממוצעת במהלך נסיעה של 941 ק"מ הייתה רק 9.2 קוט"ש/100 ק"מ - "רמה נמוכה במיוחד" הם אומרים. בהמרה לדיזל למשל, זה שווה ערך לכ-1 ליטר ל-100 קילומטרים. מטרת הבדיקה שבוצעה במסלול האיטלקי הייתה לקבוע את היעילות המקסימלית של ה-ID.7 Pro S לפני שיווקה בסוף השנה הקודמת.
נסיעת המבחן עם ה-ID.7 Pro S החדשה הושלמה בדצמבר על ידי נהגים מקצועיים שהוסמכו במרכז המבחנים של פולקסווגן. על טבעת המהירות בנרדו, בטמפרטורות חיצוניות של 5 עד 15 מעלות צלזיוס, היא נבחנה על 12.5 קילומטרים המאפשרים הדמיית תרחישי תנועה שונים ומבחנים למרחקים ארוכים. המהירות הממוצעת במהלך מבחן היעילות עמדה על 29 קמ"ש, מה שמתאים למהירויות טיפוסיות של שעות העומס בערים גדולות.
כפי שציינו, הבסיס להישגים שלה טמונים בצד האירודנימי ומערכת ההנעה. מקדם הגרר הוא עד 0.23 בלבד (טסלה מודל 3 עם 0.22 למשל). "המערכת החשמלית שנקראת 'APP550' חסכונית כפי שהיא חזקה", אומרים פולקסווגן. "המנוע החשמלי המשולב בסרן האחורי מפתח מומנט מרבי של 56 קג"מ, מאפשר ל-ID.7 לצרוך בין 16.2 ל-13.6 קוט"ש/100 ק"מ במחזור ה-WLTP הרשמי - ועדיין מאיץ את ה-ID.7 Pro S מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות.
מרטין סנדר, חבר מועצת המנהלים של פולקסווגן, שיווק וטיפול במסגרת לקוח לאחר מכירות אמר: "אנו רואים מגמה חיובית בהזמנות הנכנסות באירופה וכרגע אפילו מוכרים יותר דגמי ID.7 מאשר פאסאט. זה מראה שה-ID.7 הוא כלי הגיוני - תוספת חשמלית לפורטפוליו המוצרים של המותג ולצד דגם הפאסאט המצליח מתאים לנהגים בינעירוניים וכרכב חברה".