קאדילק ליריק-V, גרסת הביצועים של רכב הפנאי הגדול (E-SUV) והיוקרתי של היצרנית, נחשפה רשמית. מדובר למעשה בדגם החשמלי הראשון של היצרנית אשר עבר "טיפול מלא" בסדנת הביצועים של קאדילק. המהלך מגיע כחלק מתכנית מקיפה של היצרנית להסתערות מחודשת על השוק האירופאי במרכזה עומד היצע רחב למדי של דגמים חשמליים.
ליריק אז והיום

הדגם החלוץ הוא ליריק המוכר, רכב הפנאי אשר נחשף לראשונה בשנת 2020 ובגרסת הייצור בשנת 2021. ליריק היה הראשון בקאדילק לעשות שימוש בפלטפורמת 'BEV3' של ג'נרל מוטורס ובסוללות מסדרת 'אולטיום' אשר פותחו על ידה. דגם זה מוצע במגוון שווקים (בקרוב גם בישראל) בגרסת הנעה אחורית (340 כ"ס) או כפולה (500 כ"ס), עם סוללת 102 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-500 ק"מ, בהתאם לגרסה.

צילום: יצרן

כעת, כאמור, הוצגה גרסת הביצועים של הדגם וזו זוכה לטיפול קוסמטי חיצוני מתבקש ומקובל. ליריק-V זוכה לפגושים אגרסיביים יותר מלפנים ומאחור, סבכה עדכנית  הכוללת גם חתימת תאורה חדשה, חצאיות צד נאות בצבע המרכב, עיטורים מסיבי פחמן, שלל תגי V, כנף אחורית שונה ועוד. בנוסף, כסטנדרט הליריק-V מוצעת עם צביעה דו-גוונית (גג בצבע שחור), הכל במטרה לייצר מופע דינאמי וספורטיבי יותר.

גרסת V מגיעה כסטנדרט עם חישוקי 22 אינץ' מושחרים, אלה נועלים צמיגים במידה 275/40 – זהה לגרסה הבכירה של ליריק מן השורה. המידות הנדיבות מאפשרות לקאדילק להתאים ללא קושי בלמי ברמבו ענקיים בקוטר 390 מ"מ מלפנים ו-340 מ"מ מאחור. נתון המשקל, למקרה שתהיתם, עומד על לא פחות מ-2,713 ק"ג.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: יצרן

גם סביבת הנהג עודכנה וזו כוללת תפירה אדומה לאורכו ורוחבו של התא, ממשק עדכני וייחודי לגרסת V במערכת המולטימדיה ולוח המחוונים, שלל תגי V ועוד. בנוסף, ישנו גלגל הגה שעוצב מחדש הכולל מתג 'V' המפעיל בלחיצה אחת את מצב הנהיגה 'V' הספורטיבי הניתן להתאמה אישית לפי העדפותיו של הנהג. 

המספרים, המתלים

את כל העסק הזה אמורים להזיז שני מנועים חשמליים – אחד מלפנים, השני מאחור (הנעה כפולה) – המספקים יחד 615 כ"ס. נתון המומנט עומד על לא פחות מ-89.7 קג"מ. שילב למצב 'V' יאפשר להפעיל את בקרת השיגור, אז לפי קאדילק ניתן להשיג את נתון התאוצה הרשמי מ-0-100 קמ"ש שעומד על 3.3 שניות בלבד. טווח הנסיעה הרשמי עומד על 456 ק"מ בין טעינות.

צילום: יצרן

בקאדילק מציינים כי המרכב הונמך וגם ההגה זכה לכיול מהיר מבעבר. להשלמת היכולת הדינאמית העדיפה על ליריק "רגיל", גם המתלים זכו לכיול חדש, קשיח וספורטיבי יותר, כולל בולמים אדפטיביים להם מצבי נהיגה תואמים.

השיווק בצפון אמריקה מתחיל בימים אלה ממש, כאשר המחיר ההתחלתי של גרסה זו נקבע על 79,990 דולר אמריקאי (286,000 שקלים) לפני מיסים ואגרות.