חברת סיטרואן משיקה השבוע בספרד, ברצלונה את אחד מרכבי הפנאי החשמליים הזולים ביותר עם סידור אופציונלי ל-7-מושבים, ה-C3 איירקרוס. דגם זה, בגרסת הבנזין שלו באירופה יהיה זמין ב-20 אלף יורו, ואילו בגרסתו החשמלית ב-27 אלף יורו, לפני הטבות מס. 

מדובר בדגם שונה לחלוטין מהדור הראשון שהוצג ב-2016 ונשא רכיבים, כולל רצפה שפותחו במשותף על ידי ג'נרל מוטורס וקבוצת פיג'ו-סיטרואן, אם כי בהררכיה של החברה, מיקומו לא עתיד להשתנות בצורה דרמטי, והוא ישתלב בסגל הפנאי המעודכן יחד עם ה-C5 איירקרוס הבא. 

צילום: יצרן

בינתיים, סיטרואן, או לפחות נציגים של החברה באנגליה רמזו שאיפשהו בין סיטרואן אמי לבין ה-C3, אולי גם בקרבת סיטרואן קקטוס הבא תתברג מכונית חשמלית נוספת - דה שבו החדשה, או 2CV; מכונית נערצת בקהילת הפרנקופילים שהוצגה ב-1948 ומאז הפכה לפריט אספנות מבוקש (ואין מספיק מקום להכביר בתאורים אודותיה או הישגיה).  

צילום: סיטרואן

אולם בניגוד לרנו, שממשיכה לטפח את הקשר בין הרכבים החשמליים החדשים להסטוריה שלה - ולמראה רטרו-מודרני (ע"ע 5, 4 כל-חשמליות), סיטרואן תבחר בעיצובים חדשים לחלוטין המבוססים, בחלקם על רכב המחקר סיטרואן 'אולי'. סיטרואן קישטה את 'אולי' בסממנים המתכתבים עם דה שבו, בייחוד במוטיב העגול והלוגו החדש-ישן, אולם נמוכה הסבירות שהמראה הסופי של הדה שבו החדשה יהיה בבואה של המקור. 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

לפי סיטרואן, דה שבו 2.0 תהיה הרבה יותר קונבציונלית מדה שבו, לא ספרטנית או "קומית", ולמעשה תצא להתחרות ברכבים חשמליים קטנים דוגמת יונדאי אינסטר. הקוריאני עודכן עם גרסאות "כאילו-שטח" לאחרונה, וזה אומר שגם לסיטרואן תהיה האופציה להשלים את ההיצע עם חבילות נוסטלגיות, כך שאולי נפגוש בעתיד את דה שבו 'סהרה' החדשה. 

צילום: יצרן

חשוב לומר, סיטרואן עשתה כמה "ביקורים" בארכיון של החברה כדי לנסות להחיות מחדש את הדה שבו ב-25 השנים האחרונות. הפעם האחרונה תועדה ב-2009 עם רכב הראווה סיטרואן רבולטה (בתמונה), רכב סופר מיני היברידי בעל 323 כ"ס שלא הגיע כמובן לייצור, אך ממנו נלקחו רעיונות שהשפיעו על סדרות ה-DS החדשות בהמשך הדרך. 

בנקודת הזמן הנוכחית, ונוכח המדיניות של סיטרואן לשווק רכבים חשמליים זולים יחסית, לא נהמר נגד פרויקט הדה-שבו החדש.