ב.מ.וו חשפה אמש (ג') את המהדורה החדשה של רכב הפנאי החשמלי IX, שהוצג בשנת 2021. הדור הבא של ה-SAV של הבאוורים, מונח שגם הומצא על ידם ב-1999 (ראשי תיבות ל-Sports Activity Vehicle, מושפע מעט מ-X3 החדש, קצת מרכבי הקונספט האחרונים של ב.מ.וו ("ניאו קלאס") ובעיקר מאופיין בהגברת התפוקה, תוך הגדלת הטווח המרבי של הסוללה לצד השינויים הקוסמטיים בחוץ ובפנים וחיזוק מעטפת ההגנה, עם דגש על נהיגה אוטנומית מורחבת.  

כוח, נסיעה

עם מנוע חשמלי על הסרנים הקדמיים והאחוריים, כל גרסאות ה-iX החדש תהיינה, מעשית כפולות הנעה. לדברי ב.מ.וו, עדכון יסודי בקרביים, כולל שימוש בבקרות טמפרטורה חדישות, הניב תוספת לא מבוטלת; ה-iX xDrive45 החדש מגייס תפוקת מערכת שהוגדלה ב-60 קילוואט/82 כ"ס ל-300 קילוואט/408 כ"ס. העלייה בכוח מביאה לשיפור של 1.0 שניות ל-5.1 שניות עבור המיאוץ שלו מ-0 ל-100 קמ"ש. ל-iX xDrive60 החדש יש תפוקה שהוגדלה ב-15 קילוואט/21 כ"ס ל-400 קילוואט/544 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות. שתי הגרסאות, תגענה למהירות מרבית של 200 קמ"ש.

ב.מ.וו חושפת את IX המחודש
צילום: יצרן

ב-iX M70 xDrive החדש, המוקדש לביצוע, כל המערכת מייצרת תפוקה מקסימלית המוגדלת עד 30 קילוואט/40 כ"ס המתורגמים אל 485 קילוואט/659 כ"ס ומומנט מרבי של 112 קג"מ, הזמין לפרק זמן קצר, בעת ​​הפעלת בקרת שיגור. כיאה לחטיבת M, מדובר בחבילת ביצועים משכנעת מאוד; ה-IX החשמלי ישלים את ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות ויעפיל עד 250 קמ"ש.

ב.מ.וו חושפת את IX המחודש
צילום: יצרן

במקביל לכך, ובזכות טכנולוגיית תא סוללה מתקדמת יותר, הקיבולת של הסוללה, עבור iX xDrive45 גדלה בכ-30 אחוזים ל-94.8 קוט"ש. בדגמים בכירים יותר, חלה עליה גם כן; גרסאות יקרות יותר זמינות כעת עם תפוקה נטו, שמישה של 109.1 קוט"ש (iX xDrive60) או 108.9 קוט"ש (iX M70 xDrive).

שדרוגים אלה, מובילים לטווח ארוך יותר עד 40 אחוז, בהתאם לדגם. "עם ערכים של 563 עד 701 קילומטרים לפי WLTP, ה-BMW iX xDrive60 החדש קובע שיא חדש בסביבה התחרותית שלו", מפרסמים ב.מ.וו. הטווחים של הדגמים האחרים גדלים ל-490 עד 602 קילומטרים (iX xDrive45) ו-521 עד 600 קילומטרים (iX M70 xDrive). 
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

בקרת הטעינה של iX xDrive45 החדש מאפשרת כעת טעינת זרם ישר (DC) בהספק מוגבר של 175 קילוואט. תפוקת הטעינה המקסימלית של שני הדגמים האחרים היא 195 קילוואט ובמסופים איטיים, ניתן לטעון זרם חילופין (AC) בהספק מקסימלי של 22 קילוואט.

עיצוב, בפנים

ב.מ.וו שומרת על העיצוב המקורי של ה-IX, מטפלת ביד קלה, מלטשת פנסים, פגושים ומרחיבה את חבילות M. האבזור התקני כולל פנסי לד אדפטיביים עם כליות מוארות, חתימת אור חדשה, המבנה של וקצת שינויים במחזירי האור בזנב. "עם משטחים כמעט חלקים, הסינרים הקדמיים והאחוריים של ה-BMW iX החדשה כבר מספקים מראה ספורטיבי ואלגנטי באבזור הסטנדרטי", נכתב. "חבילת M Sport, שזמינה כעת כאופציונלית כוללת מוטיב דינמי יותר, חישוקיים בלעדיים וכל האבזור המסורתי. 

ב.מ.וו חושפת את IX המחודש
צילום: יצרן

הרצפה של ה-iX כוללת סרן קדמי עם עצמות עצה כפולות, סרן אחורי רב-חיבורי, בולמי זעזועים והיגוי חשמלי עם יחס משתנה בהתאם למהירות. ל-iX M70 xDrive החדש יש גם מתלי אוויר אדפטיביים עם בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית לתמיכה נאותה יותר בגודל הסוללות והנהיגה התובענית, כיול ספציפי ל-M ומייצבים המוקדשים לרכבי M, היגוי אקטיבי אינטגרלי ומערכת בלמים מחוזקת עם קליפרים צבועים אדום כסטנדרט. 

ב.מ.וו חושפת את IX המחודש
צילום: יצרן

חלל הפנים ממשיך על פי הנוסח הקודם; צג ראשי 14.9", לוח מחוונים דיגיטלי וחוגה מרכזית לשליטה בפונקציות, וכן התווספה לרשימה במת סאונד של הרמן קרדון וממשקים עם קישוריות משופרת בטכנולוגיית 5G.  בצד הבטיחות, האבזור התקני כולל את "סייען נהיגה פלוס", כולל בקרת שיוט אקטיבית עם פונקציית עצור וסע הניתנת לשימוש במהירויות של עד 180 קמ"ש, אזהרה מפני התנגשות קדמית עם התערבות בלימה ו"עוזר חניה" עם סייען נסיעה לאחור.

ב.מ.וו חושפת את IX המחודש
צילום: יצרן

לדברי ב.מ.וו, גולת הכותרת בצי מערכות הבטיחות, הוא סייען כביש מהיר עם פונקציונליות ברמה 2+, שיכול להקל על הנהג במשימות היגוי בכבישים מהירים עם נתיבים מופרדים במהירויות של עד 130 קמ"ש. המערכת כוללת גם סייען החלפת נתיב ועוד. 

גרסאות בסיס של ה-IX המחודש נמכרות באירופה החל ב-70 אלף יורו. מהיבואנית לישראל דלק מוטורס נמסר ל'אוטו' כי טרם נקבע מועד השקה בישראל.