בנוסף לנתונים שפרסמנו, הנה עוד מספר דגשים ביחס לשוק הרכב בינואר 2025.
ראויים לציון
ציי רכב. היקף המסירות לציי רכב היה גבוה יותר מזה ללקוחות פרטיים – 54% מול 46%. בינואר 2024 הנתון היה כמעט הפוך: 45% לציי רכב, 55% ללקוחות פרטיים. המשמעות, בין השאר, כי בשעה שכלל השוק עלה ב25%, השוק הפרטי עלה ב-5% בינואר השנה ביחס לזה הקודם.מחיר ממוצע. בחודש ינואר, המחיר הממוצע לרכב עמד על 201,000 שקלים, עלייה של 2% ביחס לאותו חודש ב-2024.
רכב חשמלי. מסירות רכב חשמלי שינו כיוון לראשונה. מדובר ב-16% מכלל השוק בינואר 2025 – עם שיעור גבוה יותר של השוק הפרטי, 22% – מול 23% בינואר 2024, אז 29% מכלל השוק הפרטי. כאן יצוין כי מסירות רכב היברידי-נטען יותר מאשר הכפילו עצמם, וחלק מרבי המכר החדשים מצוידים בהנעה כזו. עניין זה מצטרף להיקף הרכישה הגבוה מאוד של רכב חשמלי בדצמבר 2024 בגלל החשש מביטול הטבות המס, שהגיע ל-40%.
עשרת המותגים המובילים. יונדאי שוב ראשונה לאחר סגנות לטויוטה מאז יוני החולף, קיה שנייה וטויוטה שלישית; מצב זהה לזה של תחילת 2024. מבין המותגים המובילים כיום, צ'רי (מקום 7) ו-MG במגמת עלייה, ג'אקו (מקום 9) חדש יחסית. זה האחרון אחראי לדגם הנמכר בינואר (ראו בהמשך). מבין עשרת המותגים המובילים, ארבעה הם סיניים, גם זה ביטוי לנתח השוק של יצרנית הרכב הזאת – בינואר הגיע קרוב ל-27%, פער משמעותי מקוריאה השנייה, כ-19%; בינואר 2024: כ-22% לשתיהן.
מותגים פעילים. מבין 80 מותגים רשומים, 74 מסרו מכוניות בינואר; עם תחילת העשור פעלו בישראל 50 מותגים.
דגמים מובילים, כלל המסירות. הדגם הנמכר בינואר היה ג'אקו 7, שהחליף בצמרת את BYD אטו 3 שהוביל את השוק בשנתיים האחרונות; גם ההנעה: היברידית-נטענת (PHEV) מול חשמלית (BEV). מבין עשרת הדגמים המובילים, חמישה חדשים, לא הוצעו כלל בינואר 2024.
דגמים מובילים, לקוחות פרטיים. גם כאן ג'אקו 7 ראשון, אך בהשוואה לכלל המסירות, מיקום דגמים אחדים שונה ובעיקר מופיעים כאן דגמים שאינם מופיעים בעשירייה הפותחת הנ"ל, אך מבוקשים על-ידי לקוחות רגילים. דגמים המככבים בכלל השוק ואינם כאן, הופנו בעיקר לציים.