התחרות הגוברת מצד היצרניות הסיניות כמו גם לחץ הממשלות ביבשת ודרישות הצרכנים לחשמליות מוזלות הביאו גם את היצרנית הגרמנית לפעול להרחבת היצע הדגמים החשמליים, בדגש על דגמים נגישים מבחינת מחיר. כעת מפרסמת פולקסווגן תמונת טיזר ראשונה של פולקסווגן ID.One קונספט – מכונית תצוגה אשר צפויה להיחשף במלואה בחודש מרץ הקרוב.
ה-ID.One העתידית איננה החשמלית ה"מוזלת" הראשונה של היצרנית. כבר בשנת 2023 חשפה פולקסווגן מכונית תצוגה תחת השם פולקסווגן ID.2 תחת הסלוגן "החשמלית שכולם יוכלו לקנות", אלא שאז מחיר היעד אותו ציינו בפולקסווגן נקבע על כ-25,000 יורו (מחיר התחלתי) ושנת השיווק הראשונה צפויה להיות שנת 2026.
ה-One העתידית אמורה להוריף את רף הכניסה להיצע החשמלי של פולקסווגן עוד יותר וצפויה להימכר במחיר שינוע סביב ה-20,000 יורו בלבד. מחיר זה, כך נדמה, סומן על ידי מספר יצרניות כיעד ריאלי לשיווק כלי רכב חשמליים "נגישים". סיטרואן כבר הציגה את C3 החדשה בגרסה חשמלית שצפויה להימכר בסביבות מחיר אלה (בהתאם לסוללה), וברנו ודאצ'יה מדברים על דגמים שיצטרפו לסביבת מחיר זו בעתיד הקרוב.
מה אנחנו יודעים כעת?
לא יותר מדי, למעט המחיר המשוער בפולקסווגן נוקבים בשנת 2027 כשנה שבה הדגם יגיע לכבישי אירופה – המון זמן בו המתחרים יוכלו לבסס את מקומם בשוק החשמלי המוזל המתעורר. כאמור, מעט לפני כן תגיע לשוק האחות ID.2, איתה צפויה ה-One העתידית לחלוק פלטפורמה – גרסה מעודכנת ומבוססת הנעה קדמית של פלטפורמת MEB המוכרת.בהודעה לעיתונות נמסר כי הדגם החדש יהיה "נגיש, איכותי אך ריווחי" וכי החשמלית הזו "תעמוד מאחורי שם היצרנית" (מכונית העם, ב.ח.). מהתמונה הבודדת שפורסמה נדמה כי בפולקסווגן מתכננים שינוי כיוון מסוים מהקו העיצובי של שאר הדגמים החשמליים במבחר הקיים. המופע הכללי נראה רבוע ותכליתי יותר, אולי רומז לדור הראשון של גולף. על היצע יחידות ההנעה, הסוללות והטווחים הצפויים עוד מוקדם לדבר.