היברידית של סובארו
יחידת ההנעה ההיברידית החדשה נחשפה, כאמור, כשהיא תחת מכסה המנוע של סובארו קרוסטרק – אלא שבאופן מעניין יהיה זה דווקא הפורסטר שיגיע ראשון לכבישי צפון אמריקה כשהוא מצויד במערך החדש. בניגוד למה שניתן היה לצפות לאור המעורבות של טויוטה, בסובארו בחרו לפתח מערכת היברידית חדשה על בסיס מנוע הבוקסר שלה. מדובר מנוע בעל 4 ציל' בנפח 2.5 ל' המוכר אשר יחד עם מנוע חשמלי יעמידו הספק משולב של 194 כ"ס, שיפור קל מ-180 כ"ס של גרסת הבנזין.
תיבת ההילוכים היא אותה 'לינארטרוניק' מוכרת של היצרנית (תיבה רציפה) וההנעה כפולה-סימטרית האופיינית ליצרנית. נתוני הביצועים לא פורסמו, אך בסובארו גאים מאוד בנתוני צריכת הדלק. לפי היצרנית, פורסטר ההיברידי מציג נתון של 14.9 ק"מ לליטר במחזור עירוני לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר, שיפור של כ-40% ביחס לפורסטר עם מנוע הבנזין (10.6 ק"מ לליטר). הנתון המשולב (עירוני, כביש מהיר) עומד גם הוא על 14.9 ק"מ לליטר, שיפור של 21% ביחס לגרסת הבנזין המוכרת.
מעבר ליחידת ההנעה השינויים קלים ביותר ועיקרם הבדלים קלים ברשימת האבזור הכוללת כעת לוח מחוונים מוקרן כסטנדרט. המחיר של פורסטר היברידי בארה"ב מתחיל בכ-35,000 דולרים ומגיע עד לכ-43,000 דולרים – גבוה רק בכ-7.5% ביחס לפורסטר בנזין ברמת גימור מקבילה.
בתרגום לשקלים, אם פערי המחיר ישמרו, מדובר במחיר התחלתי שאמור לנוע סביב 225,000 שקלים בשוק המקומי. עד כמה שידוע בשלב זה, הרכב יגיע לארץ בשנה הנוכחית.
עכשיו ביותר לשטח
לצד הגרסה ההיברידית נחשפה גרסת 'ווילדרנס' (Wilderness, שטח פראי) המיועדת לשטח. גרסה זו בולטת בהופעתה הקשוחה בזכות פגושים מושחרים ומנופחים, חישוקי 17 אינץ' מושחרים בעיצוב ייחודי, מסילות גג שונות ועוד. אגב מסילות, בסובארו מציינים כי הן מסוגלות לשאת עד 363 ק"ג במצב סטטי לטובת הקמת אוהל-גג, למשל.
השינויים המשמעותיים יותר נוגעים ליכולת: פורסטר ווילדרנס זוכה לכיול מתלים חדש לשיפור היכולת והריסון בשטח, ואלה מוסיפים גם מעט למרווח הגחון – 23.6 ס"מ במקום 23.3 ס"מ. בנוסף, בסובארו ציידו את ווילדרנס גם במיגון גחון קל, תיבת הילוכים עמידה יותר, חיישן חום חדש לקריאת נתוני הדיפרנציאל האחורי ועוד.
להשלמת היכולת, ווילדרנס מצויד בצמיגי שטח כסטנדרט ובמערכת X-MODE משופרת הכוללת, לצד מצבי השטח המוכרים, גם מצב שלג/בוץ.